1

Onderwerp: bbr

Hallo een vraagje.......kan bbr en slagroom zuur worden als het onweert???? moet je de taart dan in de koelkast bewaren of is dat niet nodig.

Vele en lieve groetjes Nicole

2

Re: bbr

bbr en slagroom zuur als het onweert, HUH?

Maar ik bewaar bbr (gemaakt met melk) en slagroom in taart altijd in de koeling. Het zijn tenslotte melkproducten. Dus net als een pak melk, gewoon in de koelkast.

3

Ik kende het 'verhaaltje' ook, maar dit heb ik er even bijgegoogld:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/36225

Niet waar dus!

Maar wat wel waar is: taarten met slagroom moeten zeker in de koelkast, en bbr zou ik eigenlijk ook altijd doen ;)!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

bbr en slagroom bewaar ik altijd in de koelkast...
lijkt me wel gek dat ze door het onweer slecht zouden worden ... bijgeloof :cool:

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

5

Neen helemaal niet bijgelovig........hahahaha........maarja dat is wat ze altijd gezegd hebben dat onweer eten bederfd vooral vleeswaren en melkprodukten( uit  grootmoeders tijd) hihihihi...............

Vele en lieve groetjes Nicole

6

ik weet niet of ik het moet geloven. maar het schijnt zo te zijn dat als je een metalen lepel in de soep hebt staan in de koelkast, en het onweert, dat de soep vies kan worden.
en dat is dus wel gebeurd bij vrienden, die op zondag een groot feest hadden en de soep zaterdag hadden klaargemaakt. het was toch vies!!! gewone groentensoep. ze schaamden zich te pletter :D

maar van dit heb ik nog nooit gehoord. zou het zeker wel in de koelkast bewaren!