1 Laatst bewerkt door Kadohke (03-08-2008 14:44)

Onderwerp: Hoeveel stukken Ikeabol 28cm

Nou ja, het onderwerp zegt alles.

Hoeveel stukken krijg ik uit een Ikea bol van 28 cm?
En...hoe kan ik het beste de bol snijden??

Laat ik het concreter vragen....zijn 3 grote bollen genoeg voor ongeveer 60 personen?

Groetjes Katja

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

2

Re: Hoeveel stukken Ikeabol 28cm

Niemand die het weet??

3

De meesten bakken in een maatje kleiner, voor de boobstaarten enzo. 28 cm is denk ik vergelijkbaar met de blokkerbol, (dat is een soort mengkom van metaal op een plastic standaardje....) Met de zoekfunctie heb ik ontdekt dat men daar 6 eieren voor gebruikt. Bij een normale taart is dat genoeg voor ong. 15-18 personen (zie benodigdhedentabel van de webshop).

Om je vraag te beantwoorden: ik denk dat het net niet genoeg is....

En inderdaad wel een beetje een onhandige taart om te snijden, het worden lange hele smalle punten.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

ik denk toch dat je het zelf moet gaan testen hoor :lol: ach gelijk weer een smoes om een taart te maken :D ik heb er 1 van ik dacht 20 cm maar moet eerlijk zeggen dat ik ook niet weet voor hoeveel personen :s

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

5

ik heb er mee in mijn handen gestaan, maar was bang dat hij niet goed gaar zou worden.
vond hem zelf wel erg groot voor een taart (lees: onhandig aan te snijden) en heb het maatje kleiner, en nog 2 12 cm bolletjes meegenomen.
voor hoeveel personen hij is zou ik niet weten!

6

chantal1980 schreef:

ik heb er mee in mijn handen gestaan, maar was bang dat hij niet goed gaar zou worden.
vond hem zelf wel erg groot voor een taart (lees: onhandig aan te snijden) en heb het maatje kleiner, en nog 2 12 cm bolletjes meegenomen.
voor hoeveel personen hij is zou ik niet weten!

Nou, ik heb zondagavond de eerste bol gebakken, inhoud volgens maattabel 600 gram mix en 9 eieren. Is niet helemaal tot de rand gerezen. Heb hem ongeveer 55 minuten in de oven gehad. Hij was middenin net niet helemaal gaar. Had dus nog effe 10 minuten langer gemoeten. Had er een lange schroef ingedaan voor de verdeling van de hitte. Verder vond ik 'em wel goed gelukt. Tja en snijden is wel lastig, was aan het denken om eerst de bovenste helft te snijden en dan de onderste helft.

7

Als je net als een bruidstaart in het midden een rondje eruit snijd, dan kun je daarna makkelijker de stukken/ plakken van snijden. Stond er gister ook mee in mijn handen bij ikea maar twijfelde erg. Zou je van je kapsel een foto kunnen maken evt met de tip?
Alvast bedankt!

Groetjes van Moniek
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).

8

Niekie schreef:

Als je net als een bruidstaart in het midden een rondje eruit snijd, dan kun je daarna makkelijker de stukken/ plakken van snijden. Stond er gister ook mee in mijn handen bij ikea maar twijfelde erg. Zou je van je kapsel een foto kunnen maken evt met de tip?
Alvast bedankt!

Ga vanavond weer een kapsel maken (moet er nog 3!), neem aan dat deze perfect wordt....maak een foto met tip en post hier wel een nieuw onderwerp.