1

Onderwerp: bloemen maken.

Mijn man heeft mij enorm verwend vandaag.
Ik heb de Wilton bloemen maak set gekregen en de 53 delig decoratie set memt wel 18 spuitmondjes :D

Nou zie ik in de wilton bloemen maak set Gum paste staan, en in het recept staat Wilton Gum tex or gum tragacanth.
Nou kijk ik hier op de website en bij flowerpaste staan (in mijn ogen) ook ingewikkelde recepten bij de flower paste.
Zou ik niet "gewoon" MMF ervoor kunnen gebruiken? Zo nee, waar vind ik dan glucose stroop of tylose?

En waar vind ik suikerbakkerspoeder, en is dat veel beter dan poedersuiker?

Voor winkel locaties: ik woon in Rijswijk ZH en doe alles met de fiets ;)

I love Crisco <3

2

Re: bloemen maken.

Wat een ontzettend lieve man :lol: Die van mij wordt alleen maar duizelig als hij alle mooie spulletjes ziet. ( maar misschien vind ik wel te veel leuk) :D

Glucose stroop of tylose kan je gewoon via de webshop krijgen, zelf haal ik de glucose bij de sligro weg. Maar daar moet je dan net een pas van hebben.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij kan je bloemen ook wel van MMF maken?

Suikerbakkers poeder is gewoon hetzelfde als poedersuiker.

3

Dank je wel voor je antwoorden Xira. Ik ga maar eens een keertje bij de Makro kijken.

Want betreft MMF als vervanging van Gumpaste, weet iemand anders daar misschien meer over?

I love Crisco <3

4

Bij de Makro vind je weinig op taart gebied hoor! Ik zou het eventueel gewoon bij de webshop bestellen, maar dan kun je net zo goed en veeeeeel beter de 'Ballina gum paste' kopen, die is ideaal voor het maken van flinterdunne, net echte, bloemen. Het hardt snel uit zodat het meteen in model blijft. Je paste dus steeds ook goed opbergen tijdens het werk, anders heb je zo 1 harde klomp!

Tuurlijk kun je je flowerset ook met MMF, marsepein of andere fondant gebruiken maar dan krijg je dikkere bloemen die ook minder goed in een echt bloemtjesmodel blijven, maar meer een platte decoratie. Alleen met tylose erdoor stijven ze wel op je moet ze dan in model laten drogen in bijvoorbeeld een eierdoos.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Dank je wel Yvonne. Ik ga meteen maar even kijken in de webshop.

I love Crisco <3

6

Haha, mijn man liet me in Amerika los bij een cake-supply store!

Ik gebruik ipv gumpaste en flowerpaste gewone fondant of mmf met lekker wat tylose/tragantgom/gumtex erin.
Wat mij betreft maakt het allemaal niet zoveel uit, als er maar een verharder in zit. Het verschil tussen dit en de officiele flowerpaste of gumpaste merk ik niet echt hoor.

Succes!
Groetjes, Jos

7

Gwendolyn, ik heb wel een pasje voor de sligro en woon in zoetermeer
in het forepark den haag hebben ze ook wel wat bakspulletjes
in suikerbakkerspoeder zit nog een toevoeging en is niet helemaal hetzelfde als poedersuiker
de ingredienten kun je idd ook bij de webshop kopen
kant en klare flowerpaste werkt toch wel het fijnste viind ik

cateren is ook gebakjes maken :)

8

Dank je Jose en Ikkie.

Hoe heet de winkel/groothandel in Forepark? En kan ik er dan gewoon naar toe? Of heb ik daar ook een pasje voor nodig?

I love Crisco <3

9

die groothandel heet de sligro en je hebt een pasje nodig
maar zo'n pasje heb ik
dus als je er een keer heen wilt?

cateren is ook gebakjes maken :)

10

Oh ja graag :D Maken we er een groothandels meet van? ;)

I love Crisco <3