Onderwerp: Hoeken die niet opkomen...
Bij mijn vierkante bakblikken komen mijn hoeken nooit zo mooi hoog als de zijkanten. Het volgende heb ik al geprobeerd, zonder resultaat overigens....
- H
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Hoeken die niet opkomen...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Bij mijn vierkante bakblikken komen mijn hoeken nooit zo mooi hoog als de zijkanten. Het volgende heb ik al geprobeerd, zonder resultaat overigens....
- H
Helaas, herkenbaar, maar geen gouden tip!
Ik heb ergens een keer op internet gezien dat ze met een spatel( zo een plastieken ding waar je de kanten van je taart mooi glad mee kunt maken) de biscuit tegen de kant omhoog strijken en ik moet zeggen die kwam er zeer mooi en recht uit... als je deze link kopieert naar de bovenste balk dan hoop ik (als ik het juist gedaan heb)dat je het filmpje kan zien.......http://www.kanaal50.be/Tv/Seniorennet_biscuit_taart_gebak_kanaal50_slagroom/Een_biscuit_maken/Bak-_en_kooktips/TV-catalogus/148
Natte theedoek om je bakblik: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … php?id=356
Uitsmeren naar de zijkanten een idee? Dus eigenlijk een klein putje maken?
Ik heb gemerkt dat mijn combimag lang niet zulke goede kapsels bakt dan mijn elektrische oven. Dat heeft dus met de verdeling van de warme lucht in de over zelf te maken (combimag is stukken kleiner). Is het niet zo dat bij jouw oven de warmte meer vanuit het midden (onder of boven) komt dan vanuit de zijkanten?
Je moet je beslag in je vorm doen zoals je gewent bent en dan gewoon een beetje tegen de rand omhoog smeren er staat "een link"bij dan kan je zien hoe het gedaan wordt.......
Uitsmeren naar de zijkanten een idee? Dus eigenlijk een klein putje maken?
Je moet je beslag in je vorm doen zoals je gewent bent en dan gewoon een beetje tegen de rand omhoog smeren er staat "een link"bij dan kan je zien hoe het gedaan wordt.......
Renata schreef:Uitsmeren naar de zijkanten een idee? Dus eigenlijk een klein putje maken?
Dat heb ik dus allemaal al geprobeerd.
Dat met de theedoek nog niet, alleen hoe ga ik dat oplossen met een 30x30 blik...:)
2 theedoeken
Ik ga het toch ook een keertje experimenteren ben heeeel benieuwd!
Dat met de theedoek nog niet, alleen hoe ga ik dat oplossen met een 30x30 blik...:)
Bij 30x30 is het in elk geval verstandig een heating core te gebruiken. Die zorgt ervoor dat de taart gelijkmatig omhoog komt. Heb je dat al geprobeerd (kan ook met een bloemennagel)
Martinique schreef:Dat met de theedoek nog niet, alleen hoe ga ik dat oplossen met een 30x30 blik...:)
Bij 30x30 is het in elk geval verstandig een heating core te gebruiken. Die zorgt ervoor dat de taart gelijkmatig omhoog komt. Heb je dat al geprobeerd (kan ook met een bloemennagel)
Yep, maakte ook geen verschil.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Hoeken die niet opkomen...