1

Onderwerp: Anemoontjes maken????

Weet iemand hoe ik Anemoontjes kan maken??? Het zijn de lievelingsbloemen van mijn schoonmoeder en dus wilde ik daar wat mee doen maar hoe??? Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

2

Re: Anemoontjes maken????

Dit is een foto van een anemoon waar je wel wat aan hebt denk ik. Wil je ze van fondant maken of van gum paste? In de flower making set zit een uitsteker die er wel een beetje op lijkt, het is eigenlijk voor een lelie maar je kunt de blaadjes ervan wat ronder rollen (als je gumpaste gebruikt) en met een veiner dat relief in de blaadjes maken. Als je het eenvoudiger wilt houden, zou ik gewoon rondjes uitsteken, die wat hol laten opdrogen, in de vorm zoals op het plaatje op de taart plakken en een zwart spikkelhartje maken!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3 Laatst bewerkt door tom poes (03-08-2008 09:20)

Theeleut heeft ook prachtige gemaakt kijk maar
Misschien kun je haar mailen voor tips?
Het hartje lijkt mij het lastigste...

En dit is een taart van Peggy Porschen met anemonen
http://www.peggyporschen.com/images/wedding/Peony.jpg

Hier heb ik er nog 1 gevonden
http://farm3.static.flickr.com/2338/1814882973_57324ff515.jpg?v=0

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Supervoorbeelden die je hebt gevonden, Yvonne! Die van Astrid (theeleut) zijn inderdaad prachtig, die had ik nog niet gezien! De taart van Peggy Porschen is ook schitterend, maar dat zijn alleen geen anemonen :nooo Maar als je het hartje zwart maakt weer wel :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Dames super bedankt.....ik ga eens even allemaal onderzoekjes doen en wat uitproberen maar ik denk dat het wat te hoog gegrepen is voor mij.......

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"