1

Onderwerp: Zacht Glazuur?

Hallo allemaal,
had net mijn vraag al bij de verkeerde rubriek gepost!
Mijn vraag is namelijk hoe je nou zacht glazuur maakt, maar wat ook zacht blijft dus.
Op antiliaanse taarten en cakes zit het ook altijd, het is dat dikke zoete lekker zachte glazuur. Ik zou het echt geweldig vinden als iemand mij dit kan vertellen.
Groetjess
Ruth

2

Re: Zacht Glazuur?

Icing met wat glycerine erdoor, dit voorkomt uitharden.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

3 Laatst bewerkt door Marshmellow (02-08-2008 11:26)

Ja of die kant en klare uit zo'n pot in de webshop! Die hard geloof ik ook niet uit. (deed ie bij mij tenminste niet)

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=111

4

Of misschien de vloeibare fondant zoals die op tompoezen?

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

5

Volgens mij is het wat Sir Kneif zegt: fondantglazuur. Te koop in de webshop. Dat is dat spul dat ook op roze koeken zit....

Ik heb het wel eens zelf gemaakt door gewone fondant te mengen met water en dan in de magnetron te doen. Snel roeren en verwerken, want zodra het weer wat kouder wordt stijft het op. En ik vond het een enorme kliederboel worden :D

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!