1

Onderwerp: schaaltjes van de action

Ik heb van die vla schaaltjes gekocht bij de action.Het zijn van die kleine glazen schaaltjes.
Weet iemand of dat ze hitte bestendig zijn???
Ik wil nl kleine gebakjes maken maar weet niet of dat kan daarin.Ik ben bang dat ze uit elkaar springen.Ik had nl ook een taartschaal gekocht bij de action en die had ik onder de hete kraan gezet...en ja hoor...PANG!!!!Hele schaal in stukken.
Heeft iemand ervaring met die kleine glazen schaaltjes.
Ik hoor het graag.En oja...als het kan moet ik ze dan invetten of bekleden met bakpapier?
Groetjes Elly

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

2

Re: schaaltjes van de action

Is er echt niemand die het weet????
Ik ga het dan maar gewoon proberen.Eerst dan maar met 1 schaaltje en als dat goed gaat ga ik ze allemaal uitproberen.

3

ik heb nog geen glas in de oven gebruikt maar ik heb hier al dikwijls gelezen dat als het dik glas is het ertegen zou moeten kunnen.

Succes, ik hoop dat je schaaltjes heel blijven.

grtz Elly

4

ik heb wel eens in kleine glazen schaaltjes gebakken dat ging goed , laatst een cake in een grotere glazen schaal gebakken maar toen zat er na de bak tijd een barst in de schaal , nu moest die cake een uur bakken en die kleine schaaltjes maar 25 minuten of zo , denk dat het daardoor mis is gegaan.

5

Ik heb de vlaschaaltjes van Action ook,
en dat gaat heel goed in de oven!

6

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga het morgen proberen en laat het jullie weten.Maar moet ik ze invetten of bekleden met bakpapier.Invetten vind ik niet zo'n succes,ik vind de taart dan iets te vet worden.Ik heb dan zo'n spuitbusje van dr oetker.

7

ik gebruik ook altijd de spuitbus.. misschien iets minder gebruiken? heb er namelijk geen last van dat ie vet wordt!

8

Hoi Misty,

Welke vlaschaaltjes zijn dat van de Action? Ik ga toevallig vandaag naar de Action en dan kan ik gelijk 'n paar van die schaaltjes meenemen.

Groetjes,
Hakima

9 Laatst bewerkt door misty (01-08-2008 13:30)

Hallo Hakima,

Het zijn kleine glazen vla schaaltjes en ze kosten 49 ct.
Ze staan bij de glazen en schalen enzo.
Beetje late reactie dus ik hoop dat je nog niet geweest bent.
Je hebt ze trouwens in verschillende maten,maar ik heb de kleinste gekocht.

10

Is het gelukt in die kleine schalen??

Ik hoop  het voor je maar lijkt me wel raar als die wel heel blijven in de oven en die ander knalt uit elkaar bij aanraking met heel water.

misty schreef:

Ik had nl ook een taartschaal gekocht bij de action en die had ik onder de hete kraan gezet...en ja hoor...PANG!!!!Hele schaal in stukken.
Heeft iemand ervaring met die kleine glazen schaaltjes.
Groetjes Elly

echt bizar!!

Ik geef je een taartje mijn taartje
Ik geef je een taart elke dag

11

hoi elly

ik heb ze ook van action, en ben er zeer tevreden mee, heb ze al vele malen gebruikt en tot nu toen niets mee gebeurd!
ik heb ook invetter van oetker

succes

12

Ja hoor,het is gelukt.Het zijn mooie 2 persoons taartjes geworden.
Ik wil ze graag showen maar ik heb geen idee hoe ik ze op de pc moet plaatsen
want ik heb de foto's gemaakt met mijn mobiel.Maa als mijn zoon vandaag tijd heeft,wil hij mij daar mee helpen.
En Mira Max,de taartschaal was van een ander soort glas dan de schaaltjes.