1

Onderwerp: Hoe werkt de Blossom & Roses plunger cutter set/4

Hallo allemaal,
Ik heb dit gekocht, omdat ik dacht dat het wel makkelijk zou zijn! Maar bij mij blijft alles eraan plakken, kleven, nou ja, het werkt niet. Als ik erin 'druk', krijg ik een patroen in de marsepein, maar zou ik 'm er nog uit moeten snijden. Volgens mij is dat ook niet helemaal hoe het hoort.
Wat doe ik fout?
Groetjes en bedankt,
Jacqueline

Re: Hoe werkt de Blossom & Roses plunger cutter set/4

Ik betwijfel of ik je snap... maar ik geef maar antwoord op wat ik denk dat je bedoelt.

Je moet eerst de hele cutter op de marsepein drukken (ZONDER OP HET 'KNOPJE' TE DRUKKEN) zodat je een goed figuurtje hebt. Dan druk je het knopje in, zodat je de imprent in je vorm krijgt. En dan haal je de cutter er af en klaar is kees.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Eventueel je uitsteker eerst een beetje insmeren met Crisco of ander plantaardig vet helpt tegen het kleven!
En als je je eerste 'uitdruk' hebt gemaakt dan even goed heen en weren en daarna de 'indruk' pas maken (klinkt vaag, maar hopelijk is het toch te begrijpen ;))!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Hoi dames,
OK, dit is een heel erg blonde opmerking (ben blond, haha), maar het is dus de bedoeling dat ie een 'patroon' maakt? Dus niet als een uitsteker zeg maar? Want zo dacht ik dat je 'm kon gebruiken. Ik dacht al van "lekker makkelijk, steekt nog makkelijker uit dan een uitsteker".
Het leek erg zo makkelijk uit te zien, ha ha, maar ik krijg meer een patroon in marsepein dan een 'echte' bloem!
Volgens mij doe ik het echt fout! Ik ga weer proberen! Misschien moet je er even 'handigheid' in krijgen!
Groetjes,
Jacqueline

5

Het is wel een uitsteker, en makkelijk ook! haha!

Je moet je marsepein ontzettend dun uitrollen,
dus een paar mm....dan duw je je uitsteker in de marsepein,
schuif een paar keer heen en weer, en duw het patroon erin en duw het bloemetje er nu uit...

Begrijp je het zo?
het is echt een uitsteker hoor!

6

Bij de set die jij hebt komt er inderdaad geen reliefje in je bloemetje, bij een hoop andere plungercutters wel vandaar onze antwoorden. In dit geval is de druk op het knopje alleen om het makkelijker te 'lossen'

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

Wat bij mij ook helpt is om m'n ondergrond goed te bestuiven met poedersuiker zodat de marsepein in de cutter blijft zitten, ipv dat hij alleen maar de contouren uitsteekt en je hem vervolgens van je tafel af moet pellen.

8

Het voordeel van plungercutters is dat je de bloemen ook op de plaats van bestemming kunt 'lossen'.  (dus uitsteken, even heen en weer schuiven op je ondergrond, de overtollige fondant weghalen en dan de uitsteker met bloem en al op je taart zetten. Dan pas op het knopje drukken en de bloem zit op zijn plaats!

Toevallig gisteren ontdekt, heel handig met dit weer is en alles zo slap wordt dat het moeilijk hanteerbaar wordt :S

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

9

jeetje jozien, een moderater en al zo veel berichtjes en nu pas dit apparaatje goed ontdekt haha! zo leer je elke dag weer wat bij.
het is idd heel makkelijk, jozien legt het erg goed uit.

goed poedersuiker op tafel/aanrecht strooien
marsepein uitrollen
uitsteker erin steken tot op de bodem.
even heen en weer schuiven tot ie los is van de tafel
eventueel heel dun insmeren met een minidruppeltje water (aan de onderkant dus)
dan boven je taart houden waar je hem wilt hebben
dan het knopje indrukken... klaar! je bloem zit op je taart!

10

Ik ga het even proberen! Bedankt voor de tips! Ben benieuwd of het gaat lukken!!
(Ga vanavond gelijk een taart maken... daar gaat mijn dieet.... maar moet het toch testen, toch!?)

11

Het is gelukt!!!!!!!! Inderdaad erg makkelijk, dat ding!!!