1

Onderwerp: sloffe koekjes vragen

Hoi!

Ik heb gisteren met het recept van hier koekjes gebakken. Nou wilde het deeg al niet lekker uitrollen en brak het steeds, waarschijnlijk door de ineens tropische zomer...
Maar toen ik er eindelijk koekjes van gebakken had waren ze eigenlijk heel snel slof. Ook door de zomer?

Of maak ik ze te dik en moet er dan langer dan 8-10 minuten gebakken worden?
Moet het op hete lucht stand of alleen op 'van boven' ?

Hoe dik (mm) is gebruikelijk en hoe doe je dat dan op-een-stokje? Zijn ze dan dikker?
...en doe je dat stokje er dan al in tijdens het bakken?
Hoe krijg je het deeg op gelijkmatige dikte?

Ze zijn wel lekker hoor, maar 't toch steeds n

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

2

Re: sloffe koekjes vragen

Hoi,
Ik maak altijd koekjes van appeltaart deeg.Lekker makkelijk en ze vinden ze hier zalig.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

Mmmm klinkt goed, ga ik ook 's proberen! Bedankt!

Groetjes, Niels.

4

die appeltaartdeeg is gewoon uit de supermarkt?

5

Dit is echt een goed recept hoor, Karentje (de Koekjesfee) maakt al haar koekjes ermee! Ik vermoed dat je de koekjes te kort gebakken hebt. Als je ze dikker dan normaal wilt maken, moeten ze meestal ook wat langer bakken.

Enne, leuk woord toch, slof. De helft van Nederland heeft waarschijnlijk geen flauw idee wat je bedoelt :D

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

oja, wat zijn sloffe koekjes? daar heb ik nog niet eerder van gehoord...
wel koekjes die bol zijn, of oudbakken.. is dat hetzelfde?
of betekend het niet goed gaar? heb echt geen idee..

7

Ik heb Karentjes tips even opgezocht:

karentje schreef:

Je moet de boter goed met de suiker laten romig worden. Dan smelt de suiker al als het ware. Kleine korreltjessuiker nemen.
Koekjes worden hard of zacht door de suiker die vocht uit de omgeving opneemt. Zoals een suikerklontje op voch reageert en alle suiker dus.
Als je niet lang genoeg boter en suiker laat samensmelten blijven de suikerkorrels te groot en gaat het koekje veel harder worden met afkoelen doordat al die suikerkristallen terug hun harde vorm kunnen aannemen.

(koekjes volledig afgesloten in een doos worden weer te zacht omdat de condens daar rondwaart en de suikerkristallen die opnemen , wat resulteert in een zachter koekje, vandaar dat alle koekjes in de winkel in ademende verpakkingen verkocht worden . )

Dit deeg is ook echt voor decoratie bedoeld omdat ze met de icing weer met vocht te maken krijgen waardoor het koekje er wel wat tegen bestand moet zijn.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

ik heb pas ook de koekjesfee koekjes gebakken, ook op een stokje. Ze waren na een week nog niet slof. (daarna wel, maar toen zaten ze ook in mijn buik haha).
Ik had ze wel met icing gedecoreerd, was voor een tractatie van mijn zoon. Zaterdags gedecoreerd, laten drogen en dinsdags getracteerd.

waren wel dikke koekjes, ik weet niet hoe lang ze hebben gebakken, maar wel langer dan 10 minuten denk ik. Ik kijk meestal hoe ze eruit zien.

Jessica

9 Laatst bewerkt door Toyce (01-08-2008 09:00)

Ik heb gisteren ook die koekjes gebakken en ik had precies hetzelfde! Ook breekbaar deeg, 13 min gebakken ipv 8-10 min. Maar die van mij waren gelukkig wel heerlijk :Y Ga ze vanavond glazuren, dus ben benieuwd :)

-*- Ieder moment is een taartmoment... -*- www.joyceschut.nl -*-

10

Bedankt voor jullie tips!
Ik denk dat het deels het weer en deels te kort in de oven is geweest. Ga het gewoon opnieuw proberen als het wat koeler is!

groetjes Sas

Groetjes, Niels.

11

Dames, wat betekend slof?

12

ja ik ben ook nog steeds benieuwd...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

13

zacht geworden koekjes

Jessica

14

ooow hahahahahahaha.

15

Volgens mij moet je, om het deeg soepeler te krijgen, nog redelijk wat extra bloem erdoor kneden voordat je het gaat uitrollen. Staat volgens mij ook in het recept van de koekjesfee.

Voor mij klinkt het tegenstrijdig, maar ik heb het een keer (met veel geduld, wat ik normaal niet zo heb) geprobeerd en het hielp w

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

16

Elja schreef:

Volgens mij moet je, om het deeg soepeler te krijgen, nog redelijk wat extra bloem erdoor kneden voordat je het gaat uitrollen. Staat volgens mij ook in het recept van de koekjesfee.

Voor mij klinkt het tegenstrijdig, maar ik heb het een keer (met veel geduld, wat ik normaal niet zo heb) geprobeerd en het hielp w

Groetjes, Niels.

17

Slof is in mijn woordenschat ook een heel normaal woord. Ook wel taai.

Maarre...........weet iemand ook wat voor boter het beste is. Maakt dat ook wat uit? Roomboter of margarine???? :think:

Berichten [ 17 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » sloffe koekjes vragen