1

Onderwerp: Biscuit uit de vorm

Ik heb al geprobeerd met de zoekfunctie antwoord te vinden maar krijg continue errors. Dus mijn excuses als deze vraag al tig keer is gesteld.

Ik heb zojuist mijn eerste biscuit gebakken met de mix van de shop hier. Hij wil alleen niet uit de vorm (ook van de shop). Het enige wat ik kan bedenken is dat ik hem los moet snijden. Hebben jullie nog betere ideeen?

Alvast bedankt.

2 Laatst bewerkt door mh*snowwhite (31-07-2008 14:11)

Re: Biscuit uit de vorm

klinkt bekend. Heb je de vorm wel bedekt met bakpapier?
zo nee: volgende keer doen! werkt!

en ik denk dat er niets anders op zit dan snijden...stel je voor dat ie scheurt....! :O

Oja! Pas op dat je je vorm niet beschadigd met t mes!

Anderen nog tips?

groetjes van Marloes

3

Ik heb hem idd niet bekleed met bakpapier. Moet dat ook met zo'n bakvorm van de site hier (Wilton of zo iets geloof ik)? Want dat krijg ik er volgens mij nooit strak in zonder vouwen aan de zijkant.....
Ik heb hem eruit gekregen, er is maar 1 stukje afgebroken wat ik waarschijnlijk wel weer gemaakt krijg (niet perfect natuurlijk maar het is mijn 1e taartje)
Dank je voor je antwoord!

4

Ik spuit ze in met bakspray die je in de supermarkt kan vinden. Zo krijg je ze er makkelijk uit!

5

Ja bakspray van dr.Oetker uit de supermarkt, werkt als een tierelier.
Ik zou voor nu proberen om met een houten spatel of kunstof spatel voorzichtig je biscuit eruit te snijden. Strak langs je vorm halen.

Groetjes van Moniek
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).

6

ik heb pas een bakrand gekocht, een ronde...
gisteren erin gebakken, ingevet met blueband maar kreeg hem er ook niet goed uit...
maar om nu zo'n vorm te bekleden met bakpapier...toch ook niet handig omdat mooi glad te krijgen...

misschien toch ook maar zo'n bakspray kopen!

7

Ik vet de vorm altijd in met boter en bestuif met bloem. Heb ook nooit problemen ook niet met de bakrand.

8

een tip voor de volgende keer:

ik gebruik dr. Oetker bakspray en daarna strooi ik een klein beetje paneermeel in de vorm, goed verdelen en 1 keer in de gootsteen kloppen voor de dikke klontjes.

100% zeker dat hij dan uit de vorm komt! en het beïnvloed niet de smaak, dus het kan gewoon gebruikt worden, je moet alleen niet te veel doen.

Groetjes van Marleen

Met bakspray valt hij er al uit voor je hem heb omgedraait dat gaat heel goed.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

10

Dank je wel voor de antwoorden! Ik ga dat zeker proberen.

11

bakspray van dr oetker.. werkt super, nooit problemen! Valt er gewoon uit!

12

Ik vet het bakblik in met Becel vloeibaar (zo'n flesje boter) en daarna bestuif ik met bloem. Ik doe dit overigens heel zorgvuldig, zonder een plekje over te slaan.

Als de biscuit uit de oven komt, laat ik het blik 1 minuut staan en laat daarna het biscuit eruit vallen.

Op deze manier heb ik nooit "plak" problemen.

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get ...

13

voor diegene die de spray gebruiken....vinden jullie die niet smerig smaken??
Ik vind het zo;n sorry voor taalgebebruik, gore, synthetische smaak achter laten. En zo;n glimmende laag, alsof er plastic op je biscuit zit??

Het enige waar ik het nog voor gebruik is om  mn bakpapier aan t blik te plakken...

14

chokoala schreef:

voor diegene die de spray gebruiken....vinden jullie die niet smerig smaken??
Ik vind het zo;n sorry voor taalgebebruik, gore, synthetische smaak achter laten. En zo;n glimmende laag, alsof er plastic op je biscuit zit??

Het enige waar ik het nog voor gebruik is om  mn bakpapier aan t blik te plakken...

nee hoor geen last van je moet ook niet te veel spuiten maar even vernevelen.
Ik heb ook nooit een glimmende laag gehad.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!