1

Onderwerp: chocobiscuit niet hoog??

Ik heb vanmiddag mijn eerste chocobiscuit gebakken alleen is hij helemaal niet hoog! Weet iemand hoe dit kan? Hij is 24cm en ik wilde hem met een gewone biscuit van 20 cm stapelen voor mijn verjaardag. Maar de gewone biscuit had ik al gebakken en ingevroren en die is wel mooi hoog. Nu lijkt dat wel wat vreemd als je bovenop elkaar zet :S
De choco is misschien maar een cm of 4 hoog terwijl de gewone het dubbele wel is!
Aangezien dit mijn eerste stapeltje wordt vind ik het wel jammer. Het lijkt wel erg vreemd, voor mijn gevoel moet beide dan ongeveer even hoog zijn :Y

Wat zouden jullie doen, nog een keer een chocobisuit van 24cm proberen met de kans dat hij weer niet hoog wordt. Of gewoon deze gebruiken (hoewel dat wel raar lijkt vind ik)
Of een gewone biscuit bakken en dat de stapel dan wel eningzins van gelijke hoogte is. Ik kan nl de choco ook bewaren voor de traktatie op mijn werk.

Gelukkig duurt het nog 3 weekje voordat ik jarig ben hoor, maar ik wilde graag weer effe wat maken, dus vandaar al met de voorbereiding van de biscuits begonnen.

2

Re: chocobiscuit niet hoog??

Ik zou ik dit geval nog een chocobiscuit maken op de manier zoals je met de eerste ook gedaan hebt en die bovenop je al gemaakt biscuit leggen. Dus gewoon 2 kapsels opelkaar.

Ik gebruik als ik chocobiscuit maak altijd 1 ei en mix extra.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

3

Re: chocobiscuit niet hoog??

mmm, heb wel een ei extra en 40 gr cacao en 20 gr poedersuiker. Maar geen extra mix :nooo
Hoeveel extra mix zou ik dan moeten doen??
Ik had 330 gr mix, 13 ml water en 6 eieren + bovenstaande. Het was dus al wel een ei extra, maar de hoeveelheid mix + water was hetzelfde als bij een gewone biscuit van 24 cm. Misschien dus nog een keer proberen met extra mix....