1

Onderwerp: @ de belgjes

Hoi,

Ik gebruik bloemsuiker als er poedersuiker in een recept staat, van aldi. Welk merk gebruiken jullie of kan je poedersuiker ook vervangen door suikerbakkerspoeder en is dat beter of niet en waarom? En voor gewone suiker, altijd kristalsuiker of fijne kristalsuiker?

ik  heb nu toch al wat verschillende soorten suiker staan en mijn kasten worden er niet groter op maar wel voller.

Grtz elly

2

Re: @ de belgjes

als er bloem of poedersuiker staat gebruik ik altijd de S0 , dat is nog iets fijner dan bloemsuiker, maar hiermee gaat het meestal ook perfect hoor.

voor de rest heb ik nog gewone S1 (fijne suiker) en dan voor suikersiroop "de gewone".

... en voor op de pannekoeken, bruine en kinnekes suiker :)

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

Elly,

Ik gebruik voor poedersuiker, suikerbakkerspoeder en dat is hetzelfde alleen dan in grootverpakking geloof ik. (alhoewel ik niet uit belgi

4

bij ons in aldi hebben ze geen bloemsuiker, en woon ook in belgie :-/

5

wat raar, bij ons is die standaard in het assortiment.

@ Diede, ik heb zeker wat aan je antwoord, maar ik heb al dikwijls ondervonden dat jullie benamingen en merken anders zijn en daarom vroeg ik  het aan mijn  landgenoten maar dat neemt niet weg dat iedereen mag antwoorden. Misschien had ik de titel wat anders moeten formuleren.
@ de belgjes en voor degenen die het weten, ofzoiets.

grtz Elly

6

Bij ons ook geen bloemsuiker in de Aldi (Lommel), maar ik gebruik tegenwoordig suikerbakkerspoeder omdat ik die veel beter vind. Zeker voor het maken van RI ! De suikerbakkerspoeder is een beetje anders van samenstelling dan de S0, er zit nl. glucose bij. De RI is veel fijner van structuur en minder korrelig.

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

7

mok schreef:

wat raar, bij ons is die standaard in het assortiment.

@ Diede, ik heb zeker wat aan je antwoord, maar ik heb al dikwijls ondervonden dat jullie benamingen en merken anders zijn en daarom vroeg ik  het aan mijn  landgenoten maar dat neemt niet weg dat iedereen mag antwoorden. Misschien had ik de titel wat anders moeten formuleren.
@ de belgjes en voor degenen die het weten, ofzoiets.

grtz Elly

Dat geeft niet hoor! Dat snapte ik wel!

8

Ik weet niet of je hier eens goed mag vloeken maar ik zal het voor mezelf houden. Hebben ze hier de bloemsuiker bij Aldi uit het assortiment genomen omdat er een ander artikel voor in de plaats komt.
Soms, aaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrgggggggggggghhhhhhhhhh.

grtz Elly

9

Voor RI gebruik ik S0
Voor botercreme gebruik ik bloemsuiker (uit de colruyt)
Voor suikersiroop gebruik ik fijne kristalsuiker.
Groetjes