1

Onderwerp: Willen jullie even meedenken?

Binnenkort mag ik een bruidstaart (mijn eerste...) maken voor 85 personen. Ik zit altijd te klooien met de afmetingen, denken jullie dat ik genoeg heb als ik ze 34x34, 30x30 en 26x26 maak? Is het dan ook mooi verdeeld of kan ik beter onderaan beginnen met een kleiner taartje en er 4 lagen van maken?

Alvast bedankt!

2

Re: Willen jullie even meedenken?

ik ben geen expert op het gebied van bruidstaarten, maar als je bakvormen dezelfde afstanden houden (in jouw geval 4 cm verschil) dan staat het mooier als bijv. 34x34, 25x25 en dan 20x20. een mooie gelijke onderlinge afstand zorgt voor een simpel iets met veel effect

Groetjes van Marleen

3 Laatst bewerkt door sammie (31-07-2008 12:23)

Re: Willen jullie even meedenken?

Hoi,

als je (redelijk grote) stukjes van 5 bij 6 neemt met deze maten kom je uit op 90 stukjes dus ruim voldoende lijkt me! ik denk dat je met drie lagen een prima bruidstaart kan maken hoor, als je toch vier lagen wil kan je bijvoorbeeld 32x32, 28x28, 24x24 en 20x20 nemen..dan kom ik uit op 92 stukken van 5 bij 6 cm.

persoonlijk zou ik voor 3 lagen gaan als ik de taarten hoog(8-10cm) bak, bak ik ze wat lager dan denk ik dat 4 lagen mooier zou zijn.

succes ermee!!

groetjes samira
mijn taartjes