1

Onderwerp: O jee, te vroeg begonnen

Ik had in mijn agenda staan dat er morgenavond een taart zou worden opgehaald. Dus vandaag ben ik alvast aan de slag gegaan en de taart is gevuld. Nog niet bekleed.

Check ik de datum in mn mail, blijkt het pas voor vrijdag te zijn... Nou ja, dat zou op zich nog kunnen. Maar de taart is voor op zaterdag. Drie dagen dus, dat lijkt me wat te lang.

Zou ik de taart evt. kunnen invriezen? Het is wel zo dat het biscuit 1 nachtje in de vriezer heeft gelegen..

Pff wat stom van me zeg!

2

Re: O jee, te vroeg begonnen

laatmaar! Heb net op het forum gelezen dat je een kapseltje wat ingevroren is geweest, daarna gewoon weer als complete taart in kan vriezen.

Dan ga ik dat doen want anders is het ook zo zonde. De botercreme en alles zijn net vers gemaakt dus geen probleem volgens mij.

3

Nee hoor is geen probleem!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

4

Weet je misschien ook wanneer ik hem er dan het beste uit kan halen? Vrijdagavond wordt hij opgehaald. Moet ik hem er dan morgenavond al uithalen? En dan gewoon in de koelkast?

Vind het best spannend, heb nog nooit ingevroren.

5

Ik haal alles wat ingevroren is inderdaad 24 uur van te voren uit de vriezer, heb het ook wel 12 uur van te voren gedaan maar ligt er een beetje aan hoe groot de taart is of ie wel helemaal ontdooit is dan en ook genoeg (van binnen) op koelkast temp. gekomen is anders gaat ie als een gek zweten.
En ja gewoon in de koelkast laten ontdooien, gaat echt prima hoor Danielle, geen zorgen!! :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

6

Gruwels ik vind het echt eng. Ik denk dat ik deze gewoon maar naturel bekleed en voor mezelf invries. En dat ik het morgen wel weer overnieuw doe...

7

hmmm, toch maar proberen in te vriezen, zucht. Kan je iets wat gedust is wel mooi laten ontdooien eigenlijk? :S