1

Onderwerp: Botercreme

Ik ga de taart (lees  Cake, heb geen biscuitmix) denk ik met chocolademousse, is dat lekker?

En ik dacht dat het dan misschien ook wel lekker is als ik cacaopoeder bij de botercreme doe. Ik heb wel eens van die zakjes zien staan in de super, alleen vraag ik me af hoeveel poeder je er ongeveer bij moet doen, weet iemand dat toevallig?

2

Re: Botercreme

Een paar theelepeltjes cacaopoeder is genoeg! Van Nesquick of zoiets mag er wat meer bij!
Wat je ook kunt doen is een paar eetlepels chocoladepasta of Nutella erdoor heen roeren :P !
Chocolademousse kan natuurlijk wel maar omdat cake vrij zwaar is, druk je je laag misschien makkelijk plat (in ieder geval wel dijkjes spuiten als je het toch doet).
Je kunt de chocobotercreme ook als vulling gebruiken, en eventueel nog een jamlaagje? Choco en kersen is altijd een goede match!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Ik ga denken en kijken in de supermarkt:P
Ik wist niet dat Nesquick ook kon! Dan doe ik dat wel, want dat heb ik nog staan:P

4

ik doe er gesmolten chocolade door en dat is heerlijk!

chocolademousse is er heel lekker tussen, eventueel met chocolade stukjes bovenop.

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

5

Winnietje3 schreef:

Ik ga de taart (lees  Cake, heb geen biscuitmix)

Je hebt geen biscuitmix nodig hoor, gewoon het recept dat hier op de site staat (links onder recepten) gebruiken. Werkt prima ;)

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

6

Ooh nouja nu staat de cake al in de oven:P Misschien volgende keer dan..

Alleen de cake krijgt aan de bovenkant allemaal bolletjes als ik nu kijk, ben benieuwd hoe dat gaat met bekleden maarja misschien is het wel lucht en kan ik het kapot prikken

7

De bovenkant van je cake wordt de onderkant, die belletjes zie je dus niks meer van. ;)

8

Nienke schreef:

De bovenkant van je cake wordt de onderkant, die belletjes zie je dus niks meer van. ;)

Oke dat dacht ik al:P Alleen vraag ik me af hoe ik dat ga doen aangezien de bovenkant nu als een heuveltje reist zeg maar, hij wordt een beetje rond aan de bovenkant

9

Dat kun je er gewoon afsnijden als het klaar is, maar meestal bij het afkoelen, zakt een cake weer een beetje in bovenop. Normaal bij een biscuit gebeurt dat ook hoor maar die draai je na het bakken direkt om op zo'n afkoelrooster, bij de cake zou ik dat niet doen, die is heel breekbaar, beter even eerst 20 minuten laten afkoelen in het bakblik en daarna pas eruit halen!

sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

10

Oke ik ga kijken dankjewel!