1

Onderwerp: Tylose in strik

Hoeveel tylose gebruiken jullie om een strik te maken, heb er zo maar wat in gedaan, even laten rusten en dan strikken mee beginnen maken. Na een nacht drogen zijn ze nog niet echt hard. Is dit normaal? Had ik meer tylose moeten gebruiken? Hoeveel gebruiken jullie? Een theelepel, een koffielepel, een eetlepel, de helft van het potje :-) ?

2

Re: Tylose in strik

met de zoekfunctie kun je volgens mij wel zoeken in welke verhouding tylose door fondant moet...

je hebt voor een strik omgeveer 250 gr marsepein nodig en 1 theelepel tylose.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

4

Ik heb het idee dat als je marsepein gebruikt je meer nodig hebt dan bij fondant, omdat fondant uit zichzelf ook al wat hard wordt en m'pein niet...
Ik doe het ook altijd op de gok, maar inderdaad ongeveer een theelepel op een 'kleine tennisbal' marsepein.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Yep wat Yvonne schrijft is wel waar marsepein heeft meer nodig maar vooral ook meer "intrektijd", tenminste dat hanteer ik altijd, terwijl bij fondant het binnen een paar uur al "beton" ;) aan het worden is is de marsepein nog helemaal zacht. Ik doe de tylose voor de marsepein altijd 24 uur van te voren erin.
Voor de precieze hoeveeheden kun je even kijken bij de how-to van Kaatje E. en mij op mijn site www.tartacadabra.nl bij How-to's daar staat het bij de strik en de tappit-letters.
Sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

6

Met dit weer duurt het drogen erg lang. Moest twee strikken maken. Eentje heb ik zaterdag gemaakt en vanochtend inelkaar gezet, helemaal hard was de strik niet. De andere strik heb ik zondag gemaakt en vandaag nog niet hard! Ik heb deze gelukkig vrijdag pas nodig. Met dit weer wordt marsepein gewoon niet hard.