1

Onderwerp: Hoe de prijs berekenen voor speciale vulling?

Voor een taart kreeg ik de vraag of het mogelijk is om hem met chipolata te vullen. Nu  heb ik dit zelf nog nooit gegeten en heb dus niet echt een idee hoe het precies moet smaken maar hier in de receptenhoek vond ik een recept dat me wel aardig leek. Daar moet alleen Marasquin bij en dat heb ik niet in huis, dus moet ik daar speciaal voor aanschaffen. Maakt niet uit want dat zal niet zo 123 bederven.

Nu zit ik er dus aan te denken om voor het eerst die speciale vulling te maken, ipv de 'standaard' veilige vulling. Maar ik heb geen idee wat voor meerprijs ik daarvoor moet berekenen.

Hoe doen jullie dat?

2

Re: Hoe de prijs berekenen voor speciale vulling?

Persoonlijk zou ik gewoon een bak chipolata pudding van mona gebruiken, dan ben je voor 2 euro klaar.

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...

3

Rene1971 schreef:

Persoonlijk zou ik gewoon een bak chipolata pudding van mona gebruiken, dan ben je voor 2 euro klaar.

Heel goed idee van je inderdaad! Ik heb het voorgesteld, het zou me veel tijd en werk schelen.

4

Rene1971 schreef:

Dat zou ik dus ook doen. Ben je gauw klaar en is nog lekker ook!

Voor zulke vullingen reken ik trouwens niets extra.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

5

Nou, we hebben besloten dat ik hem toch zelf ga maken. Vind het op opzich ook wel leuk om te experimenteren. (al heb ik volgens mij nog nooit chipolata gegeten :|)

Maarja, dan blijft mijn vraag dus eigenlijk staan. Hoe berekenen jullie dat, als je dat berekent?

6 Laatst bewerkt door belluna (28-07-2008 20:56)

ik reken voor geen enkele vulling meer aan tenzij voor verse aarbeien, als deze dagprijs heel hoog ligt, vraag ik hierin een participatie, maar dat is tot nu toe nog niet gebeurd :)

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

7

Ik vraag ook niet extra. Je koopt nu een flesje marasquin voor een paar euro, maar waarschijnlijk haal je dat er makkelijk uit (ervan uitgaande dat je anders de opdracht niet zou hebben), en dan volgende keer kan je ook chipolata aanbieden, want je hebt de ingredienten nog.

Laatst was er iemand die vroeg verse aardbeien en die waren toen 3,50 per bakje :( maar ik had niets extra's gevraagd, misschien dat ik dat volgende keer wel doe.
Maar bijvoorbeeld bruidstaarten zijn bijna altijd met vruchten (bij mij) en daar vraag ik niets extra's voor, dat is weer het bijzondere van een bruidstaart ;)

Mijn website: Presentaart

ik vraag ook niks extras

Neem even een kijkje op:
http://joytaart.come2me.nl/

9

Hmm.. denk dat ik er toch wel iets voor bovenop wil doen. Ik vind dat ik er toch meer werk aan heb.. Ik ga gewoon even rekenen :) Bedankt in ieder egval!