1

Onderwerp: Suiker kristallen maken!!!! je eigen diamanten!!

Ik heb een boek van Lindy Smith en daarin staat een recept van suiker kristallen.
Ik ga het nu uit proberen , want dan heb je zelf diamanten :lol:

je hebt 500 ml water nodig, gedestilleerd werkt het beste maar gewoon kan ook
600-750 gram suiker
1 groot glas
touw
paperclip oid wat zwaar is
sateprikker of dowel

kook het water en haal het van het vuur.
Doe er lepel voor lepel de suiker in en roer steeds tot het is opgelost
net zolang tot het niet meer oplost en als het dan nog troebel is verwarm je het weer een beetje
Laat het afkoelen tot kamer temperatuur en ondertussen pak je een touwtje met aan de ene kant iets zwaars en aan de andere  kant een sateprikker. maak het touwtje nat en haal het door suiker. Laten drogen, en daarna stop je voorzichtig het touwtje in de suikeroplossing met de sateprikker aan de bovenkant (deze is er zodat het touwtje niet in het water valt je legt hem over je glas. Nu kan het kristal gaan groeien en na enkele weken of zelfs maanden heb je mooie kristals. Als je het boek mag geloven dan he! :think:

Succes, ik ben al begonnen ;)

2

Re: Suiker kristallen maken!!!! je eigen diamanten!!

nou ben heel benieuwd wat het resultaat wordt wie weet ga ik het ook is proberen...

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

3

hee...dat heb ik vroeger met de scheikunde les ook gedaan, maar dan met aluin.....dat wordt mooi.!!
Of dat met suiker ook zo mooi wordt weet ik niet, maar t proberen waard!

4

chokoala schreef:

hee...dat heb ik vroeger met de scheikunde les ook gedaan, maar dan met aluin.....dat wordt mooi.!!
Of dat met suiker ook zo mooi wordt weet ik niet, maar t proberen waard!

Nou dat hoop ik ook , want ik heb net de draadjes erin gehangen en de suiker ligt al op de bodem (die aan het draadje moest zitten)  :grr:

5

Ja ik heb het ook gezien in het boek, ook in het boek van Colette Peters wordt dit beschreven maar moet eerlijk zeggen dat ik geen weken en maanden geduld heb, en eigenlijk ook niet meer weet waar ik dat nou nog neer moet gaan zetten (behalve naast m'n bed is er nergens meer plek hier in huis :S)... wat een hobby h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

6

Lara M. schreef:

Ja ik heb het ook gezien in het boek, ook in het boek van Colette Peters wordt dit beschreven maar moet eerlijk zeggen dat ik geen weken en maanden geduld heb, en eigenlijk ook niet meer weet waar ik dat nou nog neer moet gaan zetten (behalve naast m'n bed is er nergens meer plek hier in huis :S)... wat een hobby h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

7 Laatst bewerkt door Ikkie (08-07-2008 19:33)

Bedankt voor de tip
zit al gelijk aan een variant te denken
maar dat zal ik eerst uitproberen
moet dat zwaars eraan blijven
en als laatste dan nog
hoe krijg je je touwtje er uit als de kristal klaar is

cateren is ook gebakjes maken :)

8

Ik heb dit vroeger ook wel eens geprobeerd, dan wordt het een beetje als kandijsuiker. Wat ik me ervan herinner is dat het wel werkte hoor, maar volgens mij moet je onwijs veel geduld hebben.....Laat je nog eens horen of het wat geworden is?

Groetjes, Tessa

9

Nou Dames Ik zie nog HELEMAAL NIKS !!!!! En Lara ;)  Ik heb helemaal geen geduld want ik kijk zo ongeveer elk half uur naar het touwtje!!! :grr:
En daarbij heb ik er niks zwaars aan want ik kwam op het idee om een legoblokje eraan te hangen ...............................................maar dat is plastic dus dat drijft!!!! :lol: Een paperclip leek me vies ivm roest. maar goed ik hou jullie op de hoogte... word vervolgt

10

Hihi, heb dat als kind ook wel gedaan. Kreeg hele kleine kristalletjes. Later (toen ik groot was ;) ) nog eens geprobeerd en toen lukte het niet. Maar voor het reslutaat kan je net zo goed een doosje kandij kopen want dat zou het moeten worden. Is ook best mooi maar geen diamantjes. (Heb wel eens witte kandij gebruikt voor een "verder levenspad" bij een 40-jarig huwelijk. Stond wel mooi.)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

11

Nou Dames !!! ik heb alles in de vuilnisbak gekieperd!!! Er zat niks aan. dus ik ben het wachten beu!!!! Misschien dat ik het nog eens ga proberen, maar voorlopig niet :lol:

Berichten [ 11 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » Suiker kristallen maken!!!! je eigen diamanten!!