Onderwerp: iemand tips voor drogen?
met dit warme weer, hoe droog ik mijn vlindertjes van marsepein?
het blijft zacht zo
http://joytaart.come2me.nl/
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » iemand tips voor drogen?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
met dit warme weer, hoe droog ik mijn vlindertjes van marsepein?
het blijft zacht zo
Oven misschien?? Op een redelijk 'koude' stand, 50 graden bijvoorbeeld.
Ik weet niet of het lukt, maar je kunt het altijd proberen.
Jessica
volgens mij zijn er meer mensen die ze dus wel eens een half uur geloof ik in de oven op 50 graden hebben gedaan
ehm sorry misschien begrijp ik het helemaal verkeerd maar om vlinders of vleugjes of bloemetjes te drogen doe je ze in de oven???????????????? Moet je ze niet in de koelkast leggen?
koelkast is vochtig en koud en dan droogt icing niet. je kan overgebleven icing ook bewaren in je koelkast. Dus nee dat droogt dan niet
In de oven op een lage temperatuur wordt het vocht uit je icing gehaald en droogt het dus op
De vlinders zijn van Marsepein en niet van icing, dus volgensmij is de oven dan ook niet het juiste middel.
Ik heb geen idee waar marsepein goed van droogt...
ja wel in de oven, zoals marleen en jessica zeggen
in de oven? dat had ik nou ook niet echt bedacht
zelf had ik vorige week bloemetjes gemaakt, en 4 dagen in mijn poffertjespan laten liggen. daarna gingen ze de cupcakes op en bleven ze goed staan. tot ik ze meenam naar de tuin.. daar zakten in 1 x de zweterige bloemetjes in..
ik zou dus zeggen, een plekje waar geen zon komt! bij mij was dat op de keukenkastjes haha!
als je ze in de oven hebt gedaan, drogen ze heel goed... maar... ze worden wel keihard en niet echt eetbaar meer...
thnx in de oven zijn ze idd prima gehard!!!
Bedankt voor deze tip.Ik vroeg het me nl ook af.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » iemand tips voor drogen?