1

Onderwerp: stokjes om te stutten

Ik moet een taart gaan stapelen en dacht dat ik pas een zakje van 100 stokjes had gekocht,maar dat is dus niet het geval kwam ik gisteren achter.

Kan je die dingen ook bij de makro kopen? Of hebben ze bij de bouwmarkt niet van dat soort stokjes?

2

Re: stokjes om te stutten

ze gebruiken ook wel deuvel stokken die je bij de bouwmarkt kan kopen.
je kan ook chocoladesticks gebruiken (te koop in de supermarkt) ook worden er wel kitkat sticks gebruikt voor het stutten

3

Je kan ander een combinatie doen met stokjes en rietjes.

Ik heb een barbietaart gemaakt op een ondertaart. Die heb ik met rietjes gedaan. Ging goed.

Ik heb laatst ook gezocht bij de Makro voor de stokjes, maar helaas kon ik ze niet vinden.

Groetjes Tweety!

4

bij de sligro in den bosh heeft men stokjes om te stutten en nog veel meer bak produchten.

groetjess

5

Het hangt wel een beetje van de grootte en het aantal taarten af, maar ik heb zonder problemen een taart van 3 lagen gestapeld met smurfen-chocoladesticks :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb chocosticks gekocht maar vind dat nogal een eng idee,heb het idee dat de chocola zacht wordt door de taart/vulling. Dus nu bij de bouwmarkt stokjes gekocht,zijn wel wat dikker dan de lolliestokjes en dan een meter lang.

7

WILMA schreef:

bij de sligro in den bosh heeft men stokjes om te stutten en nog veel meer bak produchten.

In den bosch zit ook een taartwinkel en ze hebben lolliestokjes waar je ook prima mee kan stutten :D

Ilseb schreef:

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb chocosticks gekocht maar vind dat nogal een eng idee,heb het idee dat de chocola zacht wordt door de taart/vulling. Dus nu bij de bouwmarkt stokjes gekocht,zijn wel wat dikker dan de lolliestokjes en dan een meter lang.

Die heb ik ook gekocht makkelijk om op maat te maken.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

9

Den Bosch is alleen niet om de hoek :)

Ze werken volgens mij goed,alleen wel wat dik. Nouja,morgen het resultaat en of het goed is gegaan :)

10

ik gebruik ook wel chop stiks
(van de chinees) kan je xenos kopen
of pvc pijp bij de bouwmarkt
kan je ook makkelijk op maar zaagen
en is zeker stevig

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

11

ik heb gezocht naar chocosticks bij de Ah en de jumbo maar nix te vinden, alleen met drank erin... Hellup?

Mmm das pas lekker!

12

Bij AH hebben ze ze zeker (van het merk AH excellent), alleen erg duur (geloof 1,99). Ze hebben 3 soorten, met fudge erin, met pepermunt en nog een waar ik niet op kan komen...

13

mag ik eens wat vragen?
ik wil (ooit)  ook een stapeltaart maken, maar dat stutten vind ik zo'n gek idee

hoe eet je zo'n taart dan later op? (want opeten is immers wel de bedoeling toch?)

als je er idd houten dingen instopt, dan kun je hem toch niet aansnijden?
en als je zo'n stapeltaart aansnijdt.. dan haal je gewoon de bovenste taarten er weer af ofzo?

klinkt misschien weer heel blond, maar ben gewoon benieuwd

14

Bij de AH hebben ze ook wat dikkere sateprikkers (in de buurt van het schap met huisraad), daar zal het ook mee lukken. Succes!

Groetjes, Marielle

15

Als je een stapeltaart aansnijdt, haal je de bovenste lagen eraf of je snijdt ze van bovenaf aan. De stokjes worden eruit gehaald. Daarom is het leuke van stutten met chocola dat je dat ook gewoon op kunt eten.

Groetjes Renske

16

bedankt voor je antwoord Renske!

17 Laatst bewerkt door renskemorees (30-09-2008 15:41)

liejanne schreef:

bedankt voor je antwoord Renske!

Graag gedaan :Y

Groetjes Renske

18

En bij mij bleven de chocoladestokjes gewoon hard. Had de sticks bij de Lidl gehaald  met sinaasappelsmaak. Werkte prima.

Groetjes
Esther