1

Onderwerp: bruidstaart, koelen en hoe lang uit koeling???

Ik ga 28 augustus trouwen en ga mijn eigen bruidstaart maken. Het worden 4 losse taarten, op een plateau. Ik maak 'm 26 augustus en wil er 2 vullen met de zomerfruit vulling en 2 met de champagnevulling. Moet gekoeld worden lijkt me. Nou lees ik veel verhalen over zwetend marsepein, maar daar heb ik nog nooit last van gehad en ik bewaar mijn taarten altijd in de koeling.
Ik moet er natuurlijk niet aan denken dat het nu net wel zou gebeuren en ik trouw natuurlijk wel midden in de zomer. Wie heeft er tips???

Ik was van plan de taarten tot de dag zelf in mijn koelkast te bewaren, ze 's ochtends in een auto met airco te vervoeren en daar meteen op tafel uit te stallen. We komen daar om ongeveer 1 uur aan en de taarten worden om ongeveer 3 uur aangesneden, gaat ie dat redden???

veel bakplezier, groetjes Annemiek

2

Re: bruidstaart, koelen en hoe lang uit koeling???

Op zich moet dat kunnen mits je geen slagroom gebruikt en je netjes dijkjes spuit :)

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...

3

Heel eerlijk zou ik toch op m'n trouwdag geen taart willen die al twee dagen oud is. Ik begrijp dat je het de dag ervoor hartstikke druk hebt, maar goed...... wat als het 30 graden is?

Ik zat net ook te lezen ik moet er ook niet aan denken om een 2 dagen oude taart te serveren.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

5

Dat van die twee dagen had ik inderdaad niet gezien, dacht alleen vanaf de koelkast naar de trouwlocatie..... ben wat te haastig geweest met mijn reactie denk ik.

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...

Ik wil 'm natuurlijk ook geen twee dagen buiten de koeling bewaren, thuis staat m'n koeling precies koud genoeg, maar niet zo koud dat de marsepein het niet meer kan hebben. Ik maak de verjaardagstaarten voor m'n kinderen ook altijd een dag of twee van tevoren.

veel bakplezier, groetjes Annemiek