1

Onderwerp: schuimbodem invriezen?

Collega van mij wil graag een taart van notenschuimbodems, afgesmeerd met witte chocoladepasta en een laag limoenbavarois ertussen (je verzint het niet; ik weet nog niet of dit echt lekker gaat worden???) (maar je hebt natuurlijk ook lemon-merinquepie, bedenk ik nu..) en gedecoreerd met fondant, maar het ding moet dan nog in de vriezer...
Ik weet dat je nogatine-ijstaart hebt maar die eet je natuurlijk half bevroren op; deze taart zou als 'gewone' taart gegeten moeten worden; ontdooid dus...
Weet er iemand hoe die schuimbodems blijven, ontdooid? Gaat dit of wordt het moes?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

2

Re: schuimbodem invriezen?

Wat een zoete hap wordt dat zeg! :) Geen idee eigenlijk, of het in de vriezer kan... ik verwacht het wel...

3

heb je geen stukje liggen waarmee je dit kan uittesten?
ik heb thuis nog (gekochte) kleintjes liggen en als ik er aan denk leg ik zeker eentje in mijn diepvriezer deze avond voor morgenochtend uit te halen!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

4

nee, helaas.... heb wel zitten denken om een kleintje te bakken maar ik dacht laat ik het eerst eens vragen; scheelt  me weer wat werk.. The easy way, zeg maar, hahaha!!

Groetjes Wendy

5

ik heb een kleintje een half uur geleden in de diepvries gelegd en (als ik het niet vergeet) haal ik hem er morgenvroeg terug uit!

6

je bent een schat......

Groetjes Wendy

7

deze morgen het er dus uitgehaald en het was niks "gebougeerd", nog altijd krokant.  Had het ook niet ingepakt ofzo, dus ik denk dat het wel moet gaat...
misschien wel best op de bodems een heel dun laagje bc smeren zodat de bavarois niet in het schuim dringend... zoiets als beter voorkomen dan genezen ;)

8

bij de smaken heb ik ook mijn twijfels .. noten en limoen ?

9

Hartstikke bedankt Katleen; dacht idd zelf ook maar goed insmeren, ze vroeg om een laagje witte chocopasta, en ja: ook ik heb m'n twijfels, nu heb je natuurlijk wel lemon meringue pie dus het citrus-schuimgebeuren zal niet zo'n probleem zijn maar die noten ja... Kweet het ook niet. De klant is koning...........
Maar ach; vies zal het niet zijn, toch?
Ik laat het jullie wel weten, hoe hij uiteindelijk bevallen is!

Groetjes Wendy

10

Succes! ik kijk uit naar je reactie!

11

Ha Katleen! Heb toch maar zelf ook nog de proef op de som genomen en een klein taartje gemaakt zoals de bruid het wilde: schuimbodems, witte chocolade en limoenbavarois. Heb 'm ingevroren gehad, 1 week, en nu dus ontdooid en samen met m'n collega's geproefd en het is prima gebleven! De meringue is nog lekker knapperig gebleven onder de botercreme! Het is zoals we al dachten wel een erg zoete bom maar wel heerlijk!!

Groetjes Wendy

12

kokkie schreef:

Ha Katleen! Heb toch maar zelf ook nog de proef op de som genomen en een klein taartje gemaakt zoals de bruid het wilde: schuimbodems, witte chocolade en limoenbavarois. Heb 'm ingevroren gehad, 1 week, en nu dus ontdooid en samen met m'n collega's geproefd en het is prima gebleven! De meringue is nog lekker knapperig gebleven onder de botercreme! Het is zoals we al dachten wel een erg zoete bom maar wel heerlijk!!

ik heb net twee ontbijtkoeken op, maar 't water loopt me al in de mond!

... dus geen noten erbij moeten doen :)

13

Toch wel; had er hazelnoten ingedaan zoals verzocht; en echt, het smaakte geweldig!!

Groetjes Wendy