1 Laatst bewerkt door knubje (26-07-2008 19:58)

Onderwerp: Hoe ga ik dit oplossen?(barbie)

Ik ga maandag met mijn beste vriendin een barbietaart maken.

Dit heb ik nog niet eerder gedaan en de meesten van jullie gebruiken de wondermold.
Deze heb ik helaas (nog)niet en wilde dus de barbie maken zoals hij bij de howto's beschreven wordt.Daar wordt gewerkt met een kleine en grote tulband.
De grote tulband heb ik maar de kleine heb ik niet weten te vinden van de week in de stad(net kom ik een topic tegen dat hij bij de hema is te krijgen.....stom....stom.....stom :grr )

Maar goed ik heb dus alleen een grote tulband en wat ik ook nog heb is de grote blanda ikea bol (20 cm)en kleine blanda ikea bol (12 cm) en wat ik ook nog heb is een springvorm van 18 cm(misschien om onder de 20cm  ikeabol te doen zodat de vorm hoger wordt?

Wat zouden jullie doen? Ik zit zelf te denken om de grote  en kleine ikea bol op elkaar te metselen hahaha.
Is dat wat of hebben jullie nog een andere idee?Misschien toch de tulband met de kleine ikea boll erbovenop?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes Angelique

2

Re: Hoe ga ik dit oplossen?(barbie)

Ik zou zeggen zet eens een van je ikeabolletjes op je tulband zoals die komt te staan als je hem bekleed en kijk welke er het beste op past en de rest snij je gewoon bij dat moet te doen zijn hoor, want ik werk gewoon met 2 springvormen en snij die gewoon in model!!! Hoop dat je hier iets aan hebt........

Vele en lieve groetjes Nicole

3

Ik heb 'm nog niet gemaakt, maar hij staat wel hoog in m'n wensenlijstje. Ik ben dan van plan een ikeabol op een springvorm te plaatsen. De rok wordt dan wel wat wijder, maar heeft denk ik wel de goede hoogte.

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

4

Je kunt natuurlijk ook de binnenkant van de tulband volgieten met een (vruchten)kwark/gelatine mengsel, daar kun je de barbie ook in prikken.

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...