1

Onderwerp: ganache weer zachter maken

Ik heb ganache gemaakt zonder problemen, na het afkoelen opgeklopt en in de koelkast want het is voor morgen. Maar na een uurtje in de koelkast is die wel heel erg opgesteven.
Zou die weer zachter worden als ik hem morgen heel vroeg uit de ijskast haal ?

Grtz Elly

2

Re: ganache weer zachter maken

je mag deze gerust heel even in de microgolf stoppen, zodat hij weer lopender wordt, geen enkel probleem!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

zo, jij bent snel met antwoorden, heel erg bedankt, kan ik gerust gaan slapen.

ik merk dat de titel er niet helemaal maar dat kan ik niet wijzigen heb ik gemerkt.

Grtz Elly

4

Ik heb je titel even aangepast, beter zo ;)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

dankjewel Jozien.

grtz elly

6

Eindelijk een antwoord op deze vraag, ik heb dat met tobleronemousse ook, maar nu weet ik dat ik het dus weer even terug warm kan maken....

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

7

Elja schreef:

Eindelijk een antwoord op deze vraag, ik heb dat met tobleronemousse ook, maar nu weet ik dat ik het dus weer even terug warm kan maken....

Elja,

dit is niet helzelfde denk ik... ttz de ganache is niet opgeklopt en ik vermoedt jouw tobleronemousse is na het samenvoegen (logisch gezien om mousse te verkrijgen) wel opgeklopt ... en daar zou ik me niet aan wagen ...

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

8

Ik had de ganache ook opgeklopt en terug in de koelkast gezet, de overschot dan, ik heb hem ongeveer een minuutje in de magnetron gezet en weer vloeibaar en eigenlijk nog lekkerder.

grtz Elly

9

Elja,

In de tobleronemouse zit klopfix om de mouse luchtig te houden, dit doet men door gelatine (in de klopfix) te gebruiken. J e kunt hem dus wel verwarmen, maar hij moet dan opnieuw opgeklopt en opgesteven.... ik denk niet dat dat het effect is waar je naar op zoek bent. Of redeneer ik nu verkeerd?

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...