1

Onderwerp: beginners vraagje...

Ik ga binnenkort mijn tweede taart maken, dit keer voor de verjaardag van mijn man. Ik wil er roosje op maken. Die roosjes gaan wel lukken, want ik maakte dat ook wel van klein of brooddeeg. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je zoiets een tijdje moet laten staan zodat het wat steviger wordt. Is dat aan te raden? Ik wil ze gewoon van fondant maken.
Hoe kan ik ze dan het beste bewaren? In een zak of gewoon "bloot"?

2

Re: beginners vraagje...

Zelf werk ik altijd liever met marsepein, omdat dan de blaadjes vanzelf aan elkaar plakken (omdat het een beetje vettig is). Met roosjes van fondant heb je waarschijnlijk steeds een beetje water nodig om te plakken. Maargoed, ik weet niet wat jij verder allemaal in huis hebt... ;) Als je fondant een tijdje in de buitenlucht laat staan, wordt het hard(er). Ik zou ze dus in een trommeltje o.i.d. bewaren, als ze hard worden breken ze sneller.
Succes ermee! :)

3

Oh in een trommeltje is wel makkelijk ja!
Ik heb idd nog niet zo'n hele grote voorraad en wil eind van de maand pas weer een nieuwe bestelling doen. Zal dan zeker marsepein bestellen (in de webshop veel goedkoper dan in winkels!)

Bedankt voor je tip!

4

als je ze van fondant maakt plakt het ook zonder water hoor.
en ja ze worden dan wel hard en met marsepein niet.

kijk ook op www.mijnalbum.nl/Album=784KJKH8
groetjes van miranda.

5

Inderdaad, gewoon van fondant maken, als je een beetje aanduwt zit het ook vast!
met water zou ik niet doen.. en als je het in een luchtdichte trommel doet,
bv van Curver/Rubbermaid of Tupperware dan blijven ze zacht..

Ik werk alleen maar met fondant, en dat gaat gewoon goed!
Dus als jij fondant fijn vind om mee te werken dan zou ik geen marsepein nemen, hoor!

6

Roosjes gaat prima met fondant, je moet alleen niet te hard knijpen. Fondant is veel zachter dan marsepein!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.