1

Onderwerp: Dummy cc's

In welke rubriek deze vraag moet weet ik niet :o hij past eigenlijk in geeneen :lol:

Weet iemand misschien of er ook cupcake-dummy's bestaan?

Of moet ik dan zelf gaan snijden tot ik een ons weeg :D?

Ik wil namelijk zo graag cupcakes maken die ik een tijd kan laten staan. Dus met een caisse erom enzo.
Ik kan natuurlijk wel ronde piepschuimpjes kopen en die als eenpersoonsgebakjes opmaken, is ook erg leuk, maar ik wil zo graag cupcakes.

Enne... hoelang zou ik echte cupcakes kunnen laten staan voor ze groen zijn? Verondersteld dat ze ooit groen worden (tenzij ik ze opmaak met groene marsepein :lol:) want voor die tijd zijn ze allang op :D. Of ze nou voor de sier zijn of niet :o

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

2

Re: Dummy cc's

Wat lief voor mij heeft gedaan is met purschuim bakingcups vol gespoten. Kun je daarna met scherp mesje plat of beetje bol bijsnijden.

Echte cupcakes kun je als ze goed indrogen heeeeeeeeeeeeel lang bewaren :Y (ik heb er eentje van de cupcakepicknick staan - van vorig jaar :+)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Purschuim is een heel goed idee! Maar hoe kom ik eraan :s

Gaat die cupcake niet schimmelen dan? Want als dat niet gebeurt maak ik gewoon een keer een paar echte, en dan laat ik ze voor de sier staan :D

Groetjes, Carin

4

In welke rubriek moet ik zetten:
Gezocht: purschuim
:lol:

Groetjes, Carin

5

:D Gewoon bij de Gamma. Toch? Denk ik dan... *loopt even naar buiten naar lief*

6

Yep :Y : "Gamma, Fixit, alle zaken hebben het".

Schimmelen van echte cupcakes hangt dus af van hoe ze indrogen. Soms gaat het niet goed, maar ik heb er dus eentje van vorig jaar augustus en eentje van december. Die zijn allebei nog prima (niet om te eten, dat dan weer niet :+). Wel zorgen dat ze ergens op staan, want ze lekken op een gegeven moment wel vet (en da's niet goed voor ongeolied teak :nooo)

7

Ik heb er ook nog staan van een jaar geleden en die doen het ook nog prima. Heb er ook wel eens aan gedacht om dummy's te maken ook met pur en dan met fimoklei. Het is er alleen nog nooit van gekomen. Laat je even weten of het gelukt is met de pur? Enne let wel op je kleding want je krijgt het er dus niet meer uit :(

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

8

marlies schreef:

Laat je even weten of het gelukt is met de pur? Enne let wel op je kleding want je krijgt het er dus niet meer uit :(

Tuurlijk wel, met de vlekkenschaar gaat er alles uit :lol:

Jessica

9

Ok

Groetjes, Carin

10

Zou je een vormpje niet kunnen vullen met gips???? Is misschien iets gladder afgewerkt?

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

11

Of misschien bakken van biscuit? Daar zit geen vet in, droogt vast lekker snel op.

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

12

Ook ik heb er een paar al een maandje of 8 onder een stolp staan, enne geen groen te bekennen hoor! Gaat prima! Ik heb ze wel eerst een dag of 2 gewoon in de openlucht laten staan, maar zo'n glazen stolp sluit nooit helemaal af, dus als het goed is drogen ze dan gewoon uit....
Iemand waar ik een aantal workshops heb gevolgd heeft zo al cupcakes staan van echt jaren oud!

13

Mijn lief ging vanmorgen naar de Gamma (voor iets anders) en heeft een spuitbusje pur voor me meegenomen :)

Groetjes, Carin

14

De gebakken cupcakes op een lage temperatuur, ongeveer 60 graden laten drogen in de oven.

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

15 Laatst bewerkt door lune (26-07-2008 07:36)

zou je het niet van brooddeeg kunnen maken? dat is toch ook vrij lang houdbaar? (natuurlijk geeft spuit 11 weer modder nu je al purschuim hebt :D)

http://www.kidsplanet.nl/planet/show/id … ntid=14740

Alles goed???? nee 3 fout