1

Onderwerp: Vragen over plakken

Dag dames,

Al eventjes kijk en lees ik mee op deze site en dit forum en ik ben helemaal in de stemming gekomen om binnenkort zelf eens wat te gaan proberen op taartgebied. Nu wil het feit dat ik over een poosje 2 taarten kan maken voor verjaardagen, dus ik wil binnenkort alvast eens wat gaan uitproberen. Daarom ben ik aan het kijken wat ik nodig heb en maak ik een lijstje met dingen die ik moet bestellen bij de webshop.

Alleen kan ik (ik heb al gezocht binnen het forum en op de site) niet vinden wat ik nu precies nodig heb voor het plakken van onderdelen om te decoreren. Ik lees soms tylose, maar ook over piping gel. Ook zie ik soms staan dat bij een bekleding met botercreme je fondant onderdeeltjes al door de creme zelf plakken (dus dat extra 'plaksel'  niet nodig zou zijn?). En ik heb ook ergens gezien dat het simpelweg zou kunnen met water gemengd met poedersuiker.

De eerste taart die ik wil proberen is er een bekleed met botercreme, met een figuurtje van fondant erop.
De tweede taart zou moeten worden bekleed met botercreme met een grote plaat van ouwel erop.
Wat kan ik het beste als 'lijm' gebruiken in die gevallen?
En als ik een taart bekleed met fondant/marsepein en dan daarop figuurtjes fondant/marsepein wil plakken?

En dan nog een omgekeerde plakvraag:). Als ik een nonsticky plaat bestel van de webshop, heb ik dan toch nog iets nodig om te zorgen dat fondant/marsepein bij het snijden niet vastplakt? Ik lees soms over een product crisco, maar kan dat op de webshop niet vinden en ken het ook verder helemaal niet.

Kortom, een aantal vragen. Hopelijk kunnen jullie me duidelijkheid geven, dan kan ik gaan bestellen en aan de slag. Alvast bedankt!

2

Re: Vragen over plakken

Ik gebruik altijd gewoon water om dingen te plakken, werkt prima. Je zou ook nog poedersuiker met een klein beetje water kunnen mengen, dan heb je ook een eetbare lijm.

www.taartmomentjes.nl Een taart voor elk moment.

3

Hier ook altijd water om dingen op te plakken. En bij grotere zware dingen wil ik nog wel eens Royal icing gebruiken. Maar dat komt zelden voor.
Succes met de hobby!
En idnerdaad is crisco of trex aan te raden als je gaat werken met fondant of marsepein. Ze hebben het gewoon bij de webshop hoor.

4

Oke, gewoon water is dus voldoende. Mooi, dat scheelt weer. Dank jullie wel!

Crisco of trex moet ik dus dan nog wel hebben zie ik. Ik zal wel met mijn neus kijken, want zoek me helemaal suf op de webshop, maar kan het onder beide namen niet vinden via de zoekfunctie en heb ook al zo'n beetje alle productgroepen doorzocht. Misschien moet ik een andere zoekterm/productnaam hebben?

5

In de webshop is normaal gesproken Trex verkrijgbaar, maar op het moment even niet...

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag