1 Laatst bewerkt door Pris (22-07-2008 18:03)

Onderwerp: Lekkere koekjes

Hallo,

Ik ben helemaal nieuw hier, dus hoop dat ik dit "posten" goed doe :-)

Ik wil erg graag lekkere koekjes bakken en deze met icing gaan versieren, maar heeft iemand misschien voor mij een recept van smakelijke koekjes, die niet uitlopen en ook niet bol gaan staan.

Ik heb namelijk al heel wat recepten geprobeert o.a ook de "'no fail sugar cookies' " die hier op de site staan maar deze waren echt knijter hard en er zat geen smaak aan.

Wie o wie maakt mij zeeeeeeeeeer blij met een lekker recept een lekker recept?

(p.s ik had al met de zoek functie gezocht maar kon het niet echt vinden)

2

Re: Lekkere koekjes

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=30562

Als je de titel ziet snap je waarom je dit topic niet gevonden had met de zoekfunctie. Want wie zoekt er nou op deze trefwoorden :lol:

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Het recept in die topic had ik dus al een keer geprobeert en vondt ik niet lekker.
(zat totaal geen smaak aan bij mij)
Daarom mijn vraag of iemand misschien nog een lekker receptje voor mij heeft? :-)

Heb ook de koekjes van dr Oetker gebruikt en die gingen helemaal bol staan.

4

deze topic volg ik ook wel even mee..heb namelijk precies hetzelfde vind de koekjes met dit recpet ook hard en nergens naar smaken.

groetjes samira
mijn taartjes

5

Die 'no fail sugar cookies' hebben geen smaak van zichzelf :+. Je moet er zelf een smaakje aan geven, ik doe er amandelextract doorheen en dan zijn ze erg lekker. verder zijn ze speciaal om te decoreren, en daardoor minder geschikt om 'zo' te eten, hoewel ik weleens viezere koekjes gegeten heb hoor :D

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Niemand die een recept wil geven zodat ik aan de slag kan?? :-(

7

Heb helaas geen recept voor je, maar even googlen doet soms ook wonderen.

8

ja heb ik al heel gegooled maar veel recepten die ik daar vindt lopen uit als ik ga bakken of gaan bol staan, op die manier kan ik er helaas niets mee.

9

http://www.dekoekjesfee.be/nl/koekjesrecept  Vergeet het smaakje niet , de vanille erbij is toch wel belangrijk. En ze komen het beste tot hun recht met de glazuur er op (die je ook nog een smaakje zou kunnen geven)

of speculaas, gaat ook goed om te decoreren http://www.dekoekjesfee.be/nl/forums/de … -speculaas

10

Dank je wel!! en wat een ontzettende leuke site! Hopelijk kan ik ook over een tijdje zulk moois maken :-)

Maar we gaan eerst maar eens goed oefenen :D

11

Ik zal je vanavond nog het recept voor zandkoekjes geven die zijn echt oooooooooooverheerlijk en perfect om te decoreren.

12

recept is welkom :-) Ik ga zo even in de webshop snuffelen, had al eens gekeken en keek echt mijn ogen uit!
Ik dacht dat de kook winkel bij ons de winkelstraat een hoop had maar dat is niets vergeleken met dit :-)

Vele dingen zeggen me niets maar ik ga gewoon bestellen en dan merk ik het vanzelf wel  :-D

13

Dit is mijn receptje:
200gr boter met 200gr donkere suiker mixen
1 eitje erbij en 2 lepels speculaaskruiden (of een mix van kaneel, gember en beetje piment, beetje honing, beetje sinaassap: is ook lekker)
400g tarwebloem.

Goed kneden en een uurtje of zo in de koelkast. Bij uitrollen flink bloem onder en boven, uitrollen tot halve cm. en uitsteken dan maar.
Bakken +/- 15 minuutjes.

De kids vinden deze "kruid"koekjes overheerlijk. Dus ik bak alleen maar volgens dit receptje. Succes ermee.

14

Dankje wel!

Super, heb al een heel lijstje gemaakt wat ik ga bestellen :-)
Uitstekers daar had ik al een heleboel van (nooit gebruikt)
Ik ga icing bestellen en uiteraard kleurtjes :-)

Ik zie trouwens in veel recepten de therm "boter" staan, maar wat voor soort boter wordt hier meebedoelt en is het dan evt gezouten of ongezouten?

15

roomboter!

16

ongezouten

Ik geef je een taartje mijn taartje
Ik geef je een taart elke dag

17

Dank jullie wel wel :-) alle ingredienten net gekocht, van beide recepten :-)
heb net besloten dat ik ze gewoon beide ga proberen.
Alles ligt nu nog even op kamertempratuur te komen en dan ga ik aan het slag :D
leuk, leuk, heb er nu al helemaal zin in!
Ben namelijk erg benieuwd naar het werken met icing

18

@Ajolie: Ik heb deeg gemaakt en ligt nu in de koelkast maar op hoeveel graden moet de oven eigenlijk???

19 Laatst bewerkt door Ajolie (26-07-2008 09:39)

Pris schreef:

@Ajolie: Ik heb deeg gemaakt en ligt nu in de koelkast maar op hoeveel graden moet de oven eigenlijk???

o sorry pris, kzie je berichtje nu pas.
180°
en ps, als je deeg over hebt, kan je dit ook invriezen. Laat me weten of je koekjes gelukt zijn. Groetjes

Oh ja, en ik gebruik soloboter.