1

Onderwerp: au bain marie smeltapparaat

Hoihoi,

is er iemand die een toestel gebruikt om chocolade te smelten of doen jullie het allemaal volgens de  pot-in-pot methode?

Ik vraag dit omdat ik een paar keer gelezen heb dat je de pot met chocolade niet met de bodem in het hete water mag zetten maar er net boven en dat de chocolade moet smelten door de hete stoom. Klopt dit?

Grtz Elly

2

Re: au bain marie smeltapparaat

Ja dat klopt. Bij au bain marie smelten hang je de pan met chocolade in een pan net boven het water.

Maar in de magnetron gaat het ook heel goed, doe ik altijd trouwens, en vind ik een stuk makkelijk ;)

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

ik had de gekleurde candymelts, en dacht gister ook even makkelijk in de magnetron te doen..
begon gelijk te vonken en stinken!
dus toch maar weer het pannetje water gepakt. wat ik trouwens ook heel makkelijk vind hoor.
pannetje op het vuur met laagje water, glazen schaal erin met de chocolade. als het water warm is op zijn laagste vuurtje zetten.
ondertussen andere dingetjes doen, na een minuut of 5/10 kijken en het is gesmolten.

daar ga ik dus geen apparaat voor kopen die ik toch niet kwijt kan.

4

Ik smelt het in zo een smeltpannetje om in het stopcontact te steken. Dat is handig, je hebt er geen omkijken naar en kan het de hele dag laten opstaan.

5

Ik heb bijna zeven jaar geleden zo een fonduepannetje in de aldi gekocht(elect)het was een miskoopje om erin te fonduen.Maar zou ik het ook als smeltpannetjes kunnen gebruiken.Er staan t°gradaties op !