1 Laatst bewerkt door tony (21-07-2008 19:36)

Onderwerp: plakkerig koekjesbeslag

Ik ben nog maar een beginner en wilde vanmiddag koekjes bakken om de regen even te vergeten. Ik had in de webshop koekjesmix aangschaft om het mezelf even makkelijk te maken maar....helaas het blijft plakkerig en kan er niks mee beginnen.
Heb me netjes aan het recept gehouden maar helaas. Weet iemand hoe ik het moet oplossen of wat ik fout heb gedaan.

Recept was: 500gr koekjesmix
2 eieren
175gr boter
Goed kneden en alles op kamertemperatuur

Het deeg smaakt wel verrukkelijk trouwens.

2

Re: plakkerig koekjesbeslag

Ik ken de koekjesmix niet maar ik had dat eerst ook altijd met mn deeg aan de hand. Gewoon er meer bloem bij doen tot het niet meer plakt.

3

ik had er ook meer bloem bij gegooid, moest wel een handje of 3 erbij gooien denk ik... vond ze trouwens erg weinig smaak hebben helaas. maar ze bleven wel mooi in vorm!

4

Dames jullie raad opgevolgd en nog wat meel toegevoegd maar helaas het werd niks althans geen koekjesdeeg om uit te steken. Toen maar in folie verpakt en in de koelkast gedaan.
Weggooien vond ik zonde want het deeg smaakte goed en dat mocht ook wel met die heerlijke roomboter dus heb ik er een bakblik mee bekleedt en er een heerlijk appeltaart van gemaakt. Hij is mooi hoog en overheerlijk geworden.

Morgen nog maar eens proberen maar dan gebruik ik mijn eigen recept voor koekjesdeeg.

5

Hallo,

Het koekjesdeeg moet echt minimaal een uur opstijven in de koelkast, dan kun je er prima koekjes mee uitsteken. Hoe dunner je het uitrolt, hoe beter ze in vorm blijven, helaas lopen ze wel een heel klein beetje uit, dus zo strak als met het "Peggy Porschen deeg" krijg je ze dan niet, maar ze zijn wel super lekker hoor! Ik weet niet of je nog wat over hebt gehouden van je appeltaartdeeg (fijn dat die lekker was trouwens :)), maar probeer het nog een keer en dan wel goed koelen. Het helpt overigens wel (vind ik) als je roomboter neemt ipv margarine.

Wat je trouwens weg kunt laten is 1 ei, doe in de volgende 500 gram eens een ei ipv 2. Ik ben benieuwd naar je bevindingen!

Succes! Groetjes, Inge (van de webshop dus)

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6

Hallo Inge,

Ik heb het deeg ook in de koelkast gedaan zelfs een nacht over en toen was het  wat beter maar na even kneden ging het weer fout. Ik heb roomboter gebruikt zoals op het pak stond.Zal de volgende keer 1 ei nemen, maar verder was het heerlijk en ik moet zeggen ik heb nog nooit zo'n mooie appeltaart gehad.

7

Hallo Tony,

We hebben geconstateerd dat het een fout is in het recept, je krijgt ook nog een mail via de shop als het goed is. Er h

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat