Onderwerp: Two hearts are better than one (eerste bruidstaart)
Afgelopen mei vroeg een vriendin me via msn of ik haar bruidstaart wilde maken. Natuurlijk wilde ik dat!
Met Pinkpop had ik een proef bruidstaartje meegenomen http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=27339 voor het aanstaande bruidspaar en afgelopen woensdag was het dan eindelijk zover.
Na een paar weken voorbereiden hebben Melkvrijtaartje en ik maandagavond de taarten gevuld en bekleed. Zo'n 35 cm taart bekleden is nog niet zo makkelijk, dus petje af voor mensen die vaker met dat bijltje hebben gehakt.
De volgende dag kon het leuke werk beginnen, het decoreren van de taarten en door alle voorbereidingen die ik daarvoor al had gedaan ging dit vrij wel snel. Het was wel even priegelen met de zilveren taart, dusse Sweet Caroline ik kom nog wel een keertje bij je oefenen
.
Dan als laatste nog even snel de vullingen:
35 cm; 2 X chocomousse, 1 X kersen vulling (chocokapsel)
25 cm; 1 X lemoncurd, 1 X frambozenjam, 1 X tropische vruchtenmousse
15 cm; 1 X bananenmousse, 1 X caramelcreme (chocokapsel)
10 cm; 1 X baileyscreme met cafe noir en koffienootjes met witte, pure en melk chocoladejasje, 1X butterschotschcreme met stukjes witte chocola en stukjes caramel.
De cupcakes zijn heel simpel (eivrij):
witte cups: naturel
rode cups: choco
zilveren cups: naturel met chocostukjes
De cakejes vielen weer heeeel erg in de smaak van het zoontje van het bruidspaar, ik geloof dat hij er over de avond wel een stuk of 5 van heeft gesnoept hihihi.
Jammer genoeg wilde de witte taart niet helemaal wat wij wilde, vooral duidelijk te zien aan de onderkant. Maar over het geheel zijn we niet heel erg ontevreden. En was het bruidspaar sprakeloos en werden er een paar traantjes gelaten.
Maar goed nu genoeg gekletst hier een aantal foto's. (jammer van die foeilelijke verwarming hehe)

Stiekum ben ik toch wel een beetje trots op de taart en de cupcakes. Hebben Melkvrijtaart en ik toch maar mooi voor elkaar gekregen. Evenals het buffet en de aankleding van het huis van het paar verzorgd
.