1

Onderwerp: puzzeltaart

hoi iedereen
ik ben nieuw hier en ben al druk aan zoeken geweest maar heb nog niks gevonden over puzzeltaarten tenminsten niet hoe je een puzzeltaart maakt kan eroverheen hebben gekeken

ik zit steeds te kijken bij al die mooie taarten en denk dat wil ik ook vandaar ik nu de stap heb genomen om te gaan beginnen nu zie ik steeds staan puzzeltaart
maar hoe begin ik daarmee wat voor stappen moet ik daarvoor nemen (misschien een domme vraag ) graag hoor ik van iemand of verwijzing naar een ander topic die al bestaat

mvg butterfly

neem al je dromen is mee de dag in (by loesje)

2

Re: puzzeltaart

Hoi!

Op http://www.felicitaartjes.nl staat een goede how to over het puzzelen.
Moet je even klikken op het kopje werkbeschrijvingen/how to.. Even naar beneden scrollen en dan kom je een how to tegen!

Succes!

3

oke dank je voor berichtje ga gelijk kijken

groetjes butterfly

4

super heb gevonden indd hele duidelijke uitleg
ga gelijk leuk plaatje opzoeken

en dan gaan we is kijken of ik het voor elkaar ga krijgen ben benieuwd hahah

5

succes! :)

6 Laatst bewerkt door MarielleM1978 (21-07-2008 12:08)

Gisteren heb ik voor het eerst gepuzzeld. Ook de beschrijving van felicitaartjes bekeken. Dit ging best goed, zie de Tinkerbelltaart.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=30571

Maar ik had een probleempje. De uitgeknipte stukjes bleven soms plakken op de marsepein. Gebruiken jullie hier speciaal papier voor?

7

Je marsepein of fondant bepoederen met een beetje poedersuiker en dan het uitgeknipte stukje erop. Dan snijden en na het verwijderen van het papier even met een kwastje het poedersuiker wegvegen.

8

Je marsepein licht inwrijven met crisco helpt ook heel goed.
Het is ook zo dat het meer gaat plakken naarmate je meer met je vingers erop "leunt" tijdes het snijden. Maar dat voorkom je soms gewoon niet.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

9

en soms gewoon 3 x opnieuw hetzelfde stukje doen :lol: :lol:
maar hele kleine dingen doe ik uit de losse hand en leg daarna het patroontje erop en duw het de goede vorm in

Alles goed???? nee 3 fout