1 Laatst bewerkt door kiwi (29-03-2008 11:07)

Onderwerp: lussen vastplakken

Hoi!

Ik wil net mijn 1e strik in elkaar gaan zetten, heb ik geen icing meer...
Kan ik zelf iets brouwen waarmee dit gaat lukken?  Kan nu nog naar de winkel om spullen te halen.

Ik hoor het wel!

2

Re: lussen vastplakken

1 eiwit met 4 dl poedersuiker en een beetje citroensap (halve tl op zoiets).
eiwit stijfkloppen. poedersuiker beetje bij beetje toevoegen en op het laatst citroensap toevoegen. 10 min laten mixen

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

3

Okee, bedankt! Kan ik aan de slag.

Ik neem een heel klein scheutje water en doop een nat kwastje in de tylose poeder. dat door het water heenmengen en even laten staan. Perfecte lijm!

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU

5

volgens mij heb je wel wat meer dan lijm nodig om je strik in elkaar te zetten;) ik maak in iedergeval een bal icing in het midden van de taart en leg daar lussen op, weer een laag icing en volgende laag

6

Ik plak mijn strikken altijd met tylose(en water ;)). Dat gaat prima. (ik hou niet zo van die klodders icing in mijn strik :S)

7

Ik plak mijn strik ook altijd met tylose en water.

Groetjes Cassidy

8

Ik doe het ALTIJD volgens de How To van Lara...(hihi..heb pas 1 strik gemaakt en de volgende ligt nog in krullen uit elkaar te drogen ;))

Vraag me wel af hoe je de laatste krul fixeert zonder RI want daar heb je toch niet zo veel om te plakken ?

9

Anne Brith hebben we Tylose in Noorwegen? Moet ik ook eens proberen hehe.

10

Wordt ook CMC genoemd ..misschien heet het bij jullie ook zo.

11

nnicole1234 schreef:

Ik doe het ALTIJD volgens de How To van Lara...(hihi..heb pas 1 strik gemaakt en de volgende ligt nog in krullen uit elkaar te drogen ;))

Vraag me wel af hoe je de laatste krul fixeert zonder RI want daar heb je toch niet zo veel om te plakken ?

Hahaha! Mijn laatste krul blijft zo'n beetje hangen in de andere! Dus hoef ik die niet echt vast te plakken... Hihihi, misschien doe ik wel helemaal iets verkeerd :)

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU

12

Strik geplakt met tylose en water. Is goed gelukt!

Allen werd het een echt dik papje, beetje gelatine achtig. Hoort dat zo. Ook werd de poeder niet meteen opgenomen door eht water, waardoor er witte klonten inzaten. Met heet water ging het oplossen iets beter.

Wat moet ik de volgende keer anders doen?

13

kiwi schreef:

Niets!! :lol: die klodders die horen erbij. Het helpt als je de tylose een dag van te voren maakt. Dan heb je die "gelatine-achtige" brei waar je heel fijn mee kan plakken. Als ie een beetje te dik: een beetje water erbij en klaar is de lijm. Het lost gewoon heel lastig op. Geduld is dan het enige dat helpt :Y

14

Ehhh ja, geduld... Dat is het juiste ingredient wat ik regelmatig mis!

15

Nathalie schreef:
kiwi schreef:

Niets!! :lol: die klodders die horen erbij. Het helpt als je de tylose een dag van te voren maakt.

moet je het dan afgedekt bewaren of juist niet, gewoon bij kamertemperatuur??

Ik geef je een taartje mijn taartje
Ik geef je een taart elke dag

16

Nathalie schreef:

Ik plak mijn strikken altijd met tylose(en water ;)). Dat gaat prima. (ik hou niet zo van die klodders icing in mijn strik :S)

:lol: ...mee to ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl