1 Laatst bewerkt door mirandadegroot1978 (18-07-2008 11:50)

Onderwerp: 1e keer puzzelen

Vandaag heb ik voor het eerst geprobeerd om te puzzelen. Nou, 't was een stuk moeilijker dan ik dacht. Niet de stukjes uitsnijden, maar om het goed te laten lijken. Ik vind m'n taartje wel leuk geworden, maar knorretje absoluut niet. Tips zijn zeker welkom.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LC6O4KYU.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-M6FO3F6B.jpg
Hij is gevuld met Monatoetje (frambozen en aardbeien) met chocosnippers erdoor en afgesmeerd met vanillebotercreme,].

Groetjes Miranda

Re: 1e keer puzzelen

Hi! Sorry geen tips heb zelf nog nooit gepuzzeld, durf er niet aan te beginnen.

Groetjes Natalie

3

Je taartje zelf is onwijs strak en netjes bekleed moet ik zeggen. Qua tips voor je puzzeltje. Het lijtk er op dat je je fondant/marsepein niet goed hebt gekneed. Tenminste zo lijkt het dus door de rafeltjes en de deukjes.
Op zich lijkt knorretje toch wel? heb je het wel op het plaatje terug gelegd op een mapje dan? Want op die manier kan het bijna niet mis gaan.
En als je iets hebt uitgesneden, dan kun je proberen om bijvoorbeeld in dit geval het hoofd met een baltool wat meer in vorm te krijgen, nu is ie wat hoekig zeg maar. Snijden probeer ik altijd in 1 vloeiende lijn te doen, zodat je geen happen krijgt. Probeer je te helpen hoor, niet om je werk af te kraken. Helemaal niet zelfs, want elk begin is moeilijk.
hopelijk heb je wat aan mijn tips.
En natuulijk veel oefenen. ben benieuwd naar je volgende puzzel!

Babs schreef:

Je taartje zelf is onwijs strak en netjes bekleed moet ik zeggen. Qua tips voor je puzzeltje. Het lijtk er op dat je je fondant/marsepein niet goed hebt gekneed. Tenminste zo lijkt het dus door de rafeltjes en de deukjes.
Op zich lijkt knorretje toch wel? heb je het wel op het plaatje terug gelegd op een mapje dan? Want op die manier kan het bijna niet mis gaan.
En als je iets hebt uitgesneden, dan kun je proberen om bijvoorbeeld in dit geval het hoofd met een baltool wat meer in vorm te krijgen, nu is ie wat hoekig zeg maar. Snijden probeer ik altijd in 1 vloeiende lijn te doen, zodat je geen happen krijgt. Probeer je te helpen hoor, niet om je werk af te kraken. Helemaal niet zelfs, want elk begin is moeilijk.

Groetjes Miranda

Babs schreef:

Een taart bekleden dat lukt me wel, maar dat puzzelen ging echt niet zoals ik wilde. Ik heb 1 plaatje in een insteekhoesje gedaan en daar de stukjes die ik uit heb gesneden opgelegd. Snijden lukt niet helemaal goed denk ik. Ik vind ook niet dat je m'n afkraakt hoor. In tegendeel, ik ben juist blij met de tips :)

Groetjes Miranda

6

oefenen,oefenen,oefenen
dat is de enige tip die ik heb,
het is wel duidelijk knorretje hoor :Y
veel succes verder

groetjes mariska

7

Nou voor 1e keer puzzelen toch wel aardig gelukt, Knorrtje in elkaar zetten dan.
Bloemen zien er zo wie zo wel goed uit. En hij klinkt heerlijk!

Wat tips: misschien de randen wat gladder afwerken, bij snijden dus wat meer gladstrijken. Ik doe dat gewoon met het mesje zelf heel zachtjes, of mett vinger beetje gladstrijken.

Succes met de volgende keer!

Ik geef je een taartje mijn taartje
Ik geef je een taart elke dag

Mira Max schreef:

Nou voor 1e keer puzzelen toch wel aardig gelukt, Knorrtje in elkaar zetten dan.
Bloemen zien er zo wie zo wel goed uit. En hij klinkt heerlijk!

Wat tips: misschien de randen wat gladder afwerken, bij snijden dus wat meer gladstrijken. Ik doe dat gewoon met het mesje zelf heel zachtjes, of mett vinger beetje gladstrijken.

Succes met de volgende keer!

Ik vind ook het hoofdje het minst goed gelukt. Vooral de ogen eigenlijk. Ik zal het gladstrijken onthouden voor de volgende keer.

Groetjes Miranda

9

mirandadegroot1978 schreef:

Ik vind ook het hoofdje het minst goed gelukt. Vooral de ogen eigenlijk. Ik zal het gladstrijken onthouden voor de volgende keer.

Ogen zijn ook altijd moeilijk hoor.
En misschien zwart maken ipv roze? Of is op het plaatje ook alles roze?

En idd oefening baart kunst ;)

Ik geef je een taartje mijn taartje
Ik geef je een taart elke dag

10

Taartje ziet er super strak uit...en voor het puzzelplaatje is het een kwestie van oefenen oefenen en oefenen ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

Hij is wel leuk geworden hoor!

Mira Max schreef:

Ogen zijn ook altijd moeilijk hoor.
En misschien zwart maken ipv roze? Of is op het plaatje ook alles roze?

En idd oefening baart kunst ;)

Op je plaatje is idd alles ook roze. Misschien de volgende keer toch maar zwart doen.

Groetjes Miranda

ik heb trouwens gepuzzeld met fondant en lees net in een ander topic dat dat bijne een onmogelijke opgave is. marsepein zou beter werken las ik.

Groetjes Miranda

14

:D ik schreef dat ook net ergens.
Fondant geeft sowieso een minder mooi resultaat met puzzelen. Het gaat ook stukken moeilijker.
De enige tips die ik je kan geven is: gebruik volgende keer marsepein.
En verder: als je een workshop bij Wendy ervoor over hebt :D dan kun je het voor eens en voor altijd heel goed! Maar da's niet zo naast de deur voor jou :s.
En natuurlijk baart oefening nog steeds kunst :Y

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

15

Trouwens, Miranda, even een hele stomme vraag, heeft niets met taarten te maken... maar... ben jij toevallig getrouwd met ene Bram?

Groetjes, Carin

Carin schreef:

:D ik schreef dat ook net ergens.
Fondant geeft sowieso een minder mooi resultaat met puzzelen. Het gaat ook stukken moeilijker.
De enige tips die ik je kan geven is: gebruik volgende keer marsepein.
En verder: als je een workshop bij Wendy ervoor over hebt :D dan kun je het voor eens en voor altijd heel goed! Maar da's niet zo naast de deur voor jou :s.
En natuurlijk baart oefening nog steeds kunst :Y

Ik las jouw antwoord idd daar. De volgende keer ga ik zo ie zo marsepein gebruiken. Een workshop bij Wendy zou ik best een willen volgen, ook al is het niet naast de deur.

Groetjes Miranda

Carin schreef:

Trouwens, Miranda, even een hele stomme vraag, heeft niets met taarten te maken... maar... ben jij toevallig getrouwd met ene Bram?

Nee, ik ben niet getrouwd met ene Bram. Dan verwar je me met iemand anders denk ik ;)

Groetjes Miranda

18

Hij is best aardig, alleen de afwerking is iets minder gelukt. Randjes gladstrijken en de fondant goed kneden. Ik puzzel ook veel met fondant en dat lukt best wel hoor! Het moet alleen niet te dun uitgerold worden!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

19

Een workshop bij Wendy zou ik best een willen volgen, ook al is het niet naast de deur.

Dat kan ik je zeker aanbevelen!

Groetjes, Carin

20

Carin schreef:

Nee, ik ben niet getrouwd met ene Bram. Dan verwar je me met iemand anders denk ik ;)

Op zich verward ik je niet hoor. Maar ik ken (via een aangetrouwde tante, en daar een nicht van, snappie :D) ene Miranda de Groot, die een paar jaar jonger is dan ik en "ergens richting brabant" woont :lol:. We hebben elkaar "vroeguh" weleens gezien op verjaardagen enzo. Díe Miranda is getrouwd met ene Bram.
Ik dacht dat jij misschien díe Miranda bent, het had gekund, vandaar dat ik vroeg of je toevallig getrouwd bent met ene Bram.
Jeetje... een heel verhaal... en wat heb ik nou eigenlijk gezegd :D? Helemaal niks :lol:

Groetjes, Carin

21 Laatst bewerkt door mirandadegroot1978 (18-07-2008 18:52)

Carin schreef:
Carin schreef:

Op zich verward ik je niet hoor. Maar ik ken (via een aangetrouwde tante, en daar een nicht van, snappie :D) ene Miranda de Groot, die een paar jaar jonger is dan ik en "ergens richting brabant" woont :lol:. We hebben elkaar "vroeguh" weleens gezien op verjaardagen enzo. Díe Miranda is getrouwd met ene Bram.
Ik dacht dat jij misschien díe Miranda bent, het had gekund, vandaar dat ik vroeg of je toevallig getrouwd bent met ene Bram.
Jeetje... een heel verhaal... en wat heb ik nou eigenlijk gezegd :D? Helemaal niks :lol:

Ik snap hem ;) Er zijn wel meer mensen met dezelfde naam, maar het had zo kunnen zijn.

En voor een workshop bij Wendy heb ik al zitten kijken, maar alles zit al vol helaas :(

Groetjes Miranda

22

Je taart opzich is heel mooi strak en tips heb je al gehad.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

Bedankt voor de tips. Ik heb me opgegeven om binnenkort een workshop puzzelen te volgen. Ik wil het toch goed leren.

Groetjes Miranda

24

Zie duidelijk dat het knorretje is hoor,gewoon veel oefenen op makkelijke plaatjes eerst,vooral kinderfiguren zijn dan erg geschikt,bv,bumba,winnie,nijntje,kitty,je zal zien op een gegeven moment zal het beter gaan.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

25

Je taartje ziet er goed uit, helaas geen tips voor het puzzelen.. nog niet gedaan.. binnenkort moet ik er helaas wel aan geloven ;)