1

Onderwerp: defibrillatortaart?

Lieve taartzusters denk effe met me mee: ik moet voor iemand een debrillatortaart maken (ja echt waar), kijk effe naar de foto:
http://i38.tinypic.com/2ia68mv.jpg

Hoe zal ik de bodem van dit ding maken; van biscuit of cake? Volgens mij kun je cake wat beter modelleren of denk ik dat verkeerd? En de krulsnoeren: fondant met tylose of toch maar gewoon dropveter of zo?
Help?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

2 Laatst bewerkt door Carin (15-07-2008 13:40)

Re: defibrillatortaart?

Ik zou denk ik toch biscuit doen, maar ik houd niet zo erg van cake, vind ik erg zwaar eten namelijk. Ik denk dat het van biscuit best gaat lukken.
De snoeren zou ik denk ik van fondant met tylose doen, dropveter ziet er wat minder smakelijk uit vind ik, het glimt zo.
Succes me je project! Hij lijkt me... hoe zeg ik het netjes... niet eenvoudig :s

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

vertel mij wat.... zucht....

Groetjes Wendy

4

misschien kan je wat dingen weg laten
ziet er best moeilijk uit

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

5

Hoi Wendy,

Misschien kun je een 'gewone' taart maken met daarop een poppetje dat gedefibrilleerd wordt? dus erbovenop boetseren... is ook niet zo'n gezellig tafereeltje misschien (nou ja, als ie 't redt wel ;)) maar het ziet er dan wel minder technisch uit en het is waarschijnlijk ook minder lastig te maken...

Succes ermee!

Michelle

6

poeh hey succes ermee we zien het resultaat wel ;)

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

Op zich qua puzzelen van de bekleding moet het wel lukken toch? het zijn maar 2 kleuren en strakke lijnen. Ik zou bisuitkapsel maken en die idd in de vorm snijden. mss de vorm iets simpeler houden en zeker de decoiratie versimpelen. Ik vind dropveters eigenlijk weer wel een goede optie, want die draad glimt in het echt juist ook.......

We are human beings, not human doings.

8

Kwiebiezevendrie schreef:

Op zich qua puzzelen van de bekleding moet het wel lukken toch? het zijn maar 2 kleuren en strakke lijnen. Ik zou bisuitkapsel maken en die idd in de vorm snijden. mss de vorm iets simpeler houden en zeker de decoiratie versimpelen. Ik vind dropveters eigenlijk weer wel een goede optie, want die draad glimt in het echt juist ook.......

Ja dat lijkt mij dus ook, ik ga natuurlijk niet al de friemeltjes erop maken en de handeltjes van de paddels ga ik ietsje anders maken zodat ik meer kans heb dat ze blijven zitten, maar alle knopjes en zo moet toch lukken, lijkt me.. Het is echt de bedoeling dat het dit apparaat wordt, dus ik ga het toch maar proberen.
De snoeren zit ik toch nog een beetje over te denken; heb gisteren een dikke sliert zwart gerold en daar vervolgens met een mes spiraalgewijs inkepingen in gemaakt en dat zag er veelbelovend uit. Tenslotte ligt de kabel als je er niet aan trekt helemaal opgerold tegen elkaar aan.... Dropveters zijn zo dun en die krijg ik toch ook niet als een spiraal opgerold, toch?? Ik denk nog na....... (en hoe gaan ze dat in godsnaam aansnijden????........hmmmm..........)
Bedankt voor het meedenken allemaal!

Groetjes Wendy

9

kokkie schreef:

en hoe gaan ze dat in godsnaam aansnijden?

:lol: ja dat heb ik ook weleens, dat mensen met een taart naar huis gaan waarvan zelfs ik niet weet hoe ik die zou moeten snijden :s. Maar dan denk ik 'ach het is mijn probleem niet' :D

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

10

is het niet makkelijker om zo'n winkelcentrumdefibrillator taart te maken, dat zijn koffers, ws iets makkelijker
http://commons.wikimedia.org/wiki/Image … llator.jpg

succes ermee

mijn taarten? zie: http://www.jouwtaart.nl/profile/DebbyvanVliet
groetjes debby

11

Succes met deze taart, het gaat vast lukken!
Haha voor mij is het wel heel raar, dat dit apparaat in taartvorm wordt gemaakt! Mn broertje heeft namelijk wels een schok van zo'n ding nodig gehad, en heeft nu een inwendige defibrillator. Maar dat is eigenlijk helemaal offtopic! In ieder geval succes met de taart, ik ben benieuwd naar het resultaat!

12

Voor mij is het iets minder raar omdat ik er zelf mee werk, en het is dan ook voor een collega die afscheid neemt en onze andere collega's wil verrassen met dit ding... Bizar? Tuurlijk.... Beetje beroepsdeformatie is het wel ja, hahaha!!
Vandaar trouwens dat het ook niet zo'n winkelcentrumding mag zijn......

Groetjes Wendy

13

Leuk idee!! zou bij mij op het werk (recovery) ook super gevonden worden. Ben heel benieuwd hoe het er uit zal zien.

Groetjes WendyK

14

Die taart wordt volgens mij best wel "shocking"

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...

15

Rene1971 schreef:

Die taart wordt volgens mij best wel "shocking"

hahaha!! :Y

Groetjes Wendy

16

Je moet in de helft ongeveer een kartonnetje steken en enkele dowels in de onderste, dat maakt het aansnijden handiger en je kan beter in de hoogte werken.

17

Ja zoiets had ik ook in gedachten... Ik maak eerst een bodem van 35x45 als ondergrond, daarin doe ik dowels en kartonnetjes, dan 'het schokkende gevaarte' erop, en dat waarschijnlijk ook in 2 etages mbv dowels en kartonnetjes... Heb het helemaal in m'n hoofd; nu nog de uitwerking....

Groetjes Wendy