1

Onderwerp: fondant verschuift...

Ik zie al die mooie puzzelplaatjes voorbij komen en vraag me soms echt af wat de beste techniek is. Ik heb gekeken naar de how to van 'felicitaartjes.nl' maar ik zit met het volgende probleem
telkens als ik een stukje uitsnijd dan 'verschuift' het fondant, vooral bij de kleine stukjes en het gevolg ervan is dat ik stukjes puzzel heb die niet goed op elkaar aansluiten en qua vorm ook helemaal niet kloppen.
Hebben jullie hier ook last van?

2

Re: fondant verschuift...

Puzzelen met fondant is een bijzonder zwaar karwei, en dan zeg ik het nog netjes :s (het is eigenlijk een bijna onmogelijke opgave :s)
Marsepein gaat stukken beter, 1000% beter zelfs!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

Ik heb vanochtend ook met fondant gepuzzeld (zie mijn taartje van knorretje). Ik dacht dat het niet uitmaakte of je fondant of marsepein gebruikt, maar blijkbaar dus wel. Goeie tip voor de volgende keer.

Groetjes Miranda

4

Welke fondant gebruik je?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Marianne schreef:

Welke fondant gebruik je?

ik gebruik de fondant van pettinice http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ucts_id=46
deze

Groetjes Miranda

6

ik ook :D

volgende x ga ik het met marsepein proberen. Dat heb ik momenteel alleen niet in huis (dus dat is mooi weer een excuus om een bestelling te plaatsen ;))

7

Oke, weer wat geleerd, al heb ik niet echt problemen gehad met mijn plaatje van Sarah (zie topic decoreren, Sarah), al snap ik nog steeds niet goed hoe jullie die plaatjes goed uitgesneden krijgen, leg je je puzzelplaatje nu op de fondant/marsepein of eronder?

Ik heb hem zelf zitten puzzelen/boetseren van fondant op gevoel, al lag mijn plaatje er in een showhoesje onder.

Misschien moet er een keer een how to van geplaatst worden door een ervaren puzzelaar, die zijn hier toch genoeg....toch?

groetjes Daantje

8

ikzelf snij of kneed of boetseer de hele kleine deeltjes uit de losse hand (mondjes, oogjes etc) het is haast niet te doen om hele kleine rondjes etc uit te snijden.
soms gebruik ik gewoon een uitsteker oid (spuitmondje werkt ook) om een rond oogje uit te steken en dan een beetje in de juiste vorm kneden.
en ja......het liefst met marsepein, maar het is maar net of ik van fondant nog restjes in de goede kleur heb liggen.
hoop dat je het snapt

Alles goed???? nee 3 fout