1

Onderwerp: cupcakes

Hallo iedereen,

Ik wil morgen cupcakes bakken, met de mix van de webshop. Ik heb helaas alleen een cakjes bakblik voor 6 stuks (nooit meer nodig gehad). Maar nu komen er morgen-avond minstens 15 'man'.
Nu mijn vraag; kan ik de mix voor meer dan 6 alvast klaar maken en tijdens het bakken van een partij even (in de koelkast) bewaren. Of raden jullie aan om de mix per partij van 6 klaar te maken.

Alvast dank,
Maris.

2

Re: cupcakes

Ja hoor kan best,  als je ze tenmiste achter mekaar bakt. In 2 rondes, ging altijd prima.
Deed ik ook toen ik nog een blik van 6 had. Deed het tussendoor niet in de koelkast hoor, bakken duurde toch maar 15 min per ronde.
Succes.

Ik geef je een taartje mijn taartje
Ik geef je een taart elke dag

3

Het "wachtende" deeg niet in de koelkast zetten. Gewoon op het aanrecht onder een schone theedoek. Dat gaat prima.

4

Bedankt voor jullie antwoorden. Maar heeft er ook iemand ervaring met 'hete lucht'- bakken?
Ik heb nl. van m'n vader een combi-magnetron gekregen. En de oven-functie is hete lucht. Is dat heel verschillend t.o.v. een gewone electrische?
Ik heb ook nog wel m'n gewone oven, maar nu ik die andere heb staan, wil ik die ook wel eens uitproberen :)

Gr,
Mariska

De temperatuur van hetelucht moet altijd 10% of 20 graden lager dan een gewone oven. 200 graden wordt 180 graden, 180 graden wordt 160 graden, etc.