1

Onderwerp: Bodybuild-eiwit???

Hoi,

Ik kom erachter (na het lezen van heeel veel berichtjes van het forum) dat ik bij het maken van mijn eerste taart royal icing nodig heb of de figuurtjes die ik gemaakt heb op de taart te kunnen plakken. Aangezien ik te laat ben om nog eiwitpoeder via de webshop te bestellen vroeg ik me af of ik ook het eiwit-poeder kan gebruiken dat te krijgen is in van die 'bodybuild-vitaminen-shops'.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Groetjes
Judith

2

Re: Bodybuild-eiwit???

Nee, volgens mij niet. Dat is niet hetzelfde eiwitpoeder als in de webshop.

Maar als je het alleen nodig hebt om figuurtjes op je taart te plakken kun je ook een beetje glazuur van poedersuiker en water gebruiken. Daar heb je niet perse royal icing voor nodig.

3

Ik gebruik nooit royal icing.
Gewoon een heeeeeeeeeeeeel klein beetje water (alleen om een beetje vochtig te maken) of inderdaad glazuur.

4

De bloemetjes die ik erop wil plakken liggen al een tijdje te drogen. Kun je gedroogde figuurtjes dan ook gewoon met een beetje water vastplakken?

Ja!

Groetjes Renske

6

Ik gebruik ook zelden royal icing maar maak wat poedersuiker vloeibaar met een druppel water of gebruik alleen een beetje water om het te plakken, dat gaat heel goed, zeker metfondant. Marsepein plakt iets moeilijker!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

7

gehoord op de I love Cakebeurs........
fondant en een beetje water paar seconde in de magnetron tot het gaat borrelen, goed roeren en je hebt lijm :D
uitgeprobeerd en het werkt

Alles goed???? nee 3 fout

8

Bedankt voor alle antwoorden! Ik zal de diverse opties uitproberen en kijken wat het beste plakt....en anders heb ik altijd nog wel een potje hobbylijm ;)