1

Onderwerp: Taart dag van te voren bakken ?

Moet je de taart echt een dag van tevoren bakken...

Ik heb net al mijn spullen binnen gekregen die ik heb besteld, en ik wil nu natuurlijk zo snel mogelijk aan de slag....

Alvast bedankt voor de antwoorden

Re: Taart dag van te voren bakken ?

Hoi,

Het is wel beter ja, ik snap wel dat je graag wilt beginnen hoor. Maar als je cake nog warm is, heb je kans dat deze gaat inzakken en dan mislukt je mooie taart.

Je kunt natuurlijk ook taartbodems gebruiken, van bijv. A&H. Zij verkopen taartbodems per 3 verpakt, geweldig om te gebruiken voor je taart.
(Ik gebruik ze ook vaak, en er is niemand die het verschil proeft). Dan kun je wel meteen gaan vullen, decoreren etc.

Succes met je taart(en).

3

saskiahuisman schreef:

Je kunt natuurlijk ook taartbodems gebruiken, van bijv. A&H. Zij verkopen taartbodems per 3 verpakt, geweldig om te gebruiken voor je taart.
(Ik gebruik ze ook vaak, en er is niemand die het verschil proeft). Dan kun je wel meteen gaan vullen, decoreren etc.

Heee..... dat lijkt me makkelijk voor af en toe.. , waar zou ik die dan moeten vinden bij de AH, tussen de houdbaar of koeling of diepvries?? Nog nooit gezien namelijk!

cassie schreef:
saskiahuisman schreef:

Heee..... dat lijkt me makkelijk voor af en toe.. , waar zou ik die dan moeten vinden bij de AH, tussen de houdbaar of koeling of diepvries?? Nog nooit gezien namelijk!

Deze liggen bij de afdeling bakken, dus bij bijv. producten van Oetker. Ze zijn van een duits merk.
Degene die ik heb zijn er in 2 smaken: chocolade (donkere uitvoering) en in lichte uitvoering (gewoon). Ze kosten 1,49 (per 3 stuks verpakt).

5

saskiahuisman schreef:

[Deze liggen bij de afdeling bakken, dus bij bijv. producten van Oetker. Ze zijn van een duits merk.
Degene die ik heb zijn er in 2 smaken: chocolade (donkere uitvoering) en in lichte uitvoering (gewoon). Ze kosten 1,49 (per 3 stuks verpakt).

Dankje voor je snelle antwoord! ik zal toch eens beter kijken daar dan... of deze AH is te klein, heb wel eens gehoord dat ze allemaal een verschillend assortiment hebben. het lijkt me wel heel makkelijk!

Hoi,

Als je ze niet kunt vinden, dan kun je ook bij een andere supermarkt gewone taartbodems kopen. Bij de Plus kosten ze 0.69 cent per stuk, daar de randjes vanaf snijden, dan heb je dezelfde bodems.
Maar de A&H is wel een stuk goedkoper en het is heel gemakkelijk.

Succes ermee!

7

Bedankt voor de ga gelijk kijken zometeen...

8

gabrielle schreef:

Moet je de taart echt een dag van tevoren bakken...

Alvast bedankt voor de antwoorden

Ik bak nooit een dag van te voren hoor, en nog nooit 1 mislukte taart gehad !
Ik bak hem, en zodra hij goed afgekoeld is kan ik hem heel goed doorsnijden
en vullen etc. Ik vul ook altijd met zware vullingen, 2 lagen bavaroises plus
daarop fruit en er is nog nooit iets ingezakt of mislukt,

gr angelique

9

het voordeel van het een nachtje te laten rusten is dat hij zich beter kan zetten.  Als je hem dan aansnijdt gaat het ook minder kruimelen.  Maar het is geen probleem om hem zodra hij afgekoeld is te vullen! Bij het snijden kan je best veel zagen en traag vooruitgaan, als dit een kleine tip mag zijn...

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

10

Ik bak m van tevoren (dag, paar dagen...) en leg m zodra hij afgekoeld is (ingepakt) in de vriezer. Altijd een kapseltje bij de hand. Enne...ik heb hier op t forum wel eens opmerkingen voorbij zien komen dat hij dan beter te verwerken zou zijn of lekkerder zou smaken..., maar dat verschil proef ik echt niet met die lekkere vulling er eenmaal tussen!
Groetje, Nathas.

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

11

hahaha bedankt voor alle tips, iedereen heeft altijd zijn eigen ervaring.

12

saskiahuisman schreef:

Hoi,

Het is wel beter ja, ik snap wel dat je graag wilt beginnen hoor. Maar als je cake nog warm is, heb je kans dat deze gaat inzakken en dan mislukt je mooie taart.

Succes met je taart(en).

Hoi Saskia,

Zou ik deze ook kunnen gebruiken voor een bruidstaart?

13

Ik zou die kant en klaar-bodems nooit gebruiken voor een bruidstaart. Vind ze te droog en na een dag helemaal niet lekker meer... Maar da's mijn bescheiden mening hoor!

Lekker zelf kapsels bakken, en voor een bruidstaart zeker!

14

Met Kiwi-Loes eens, een supermarkt kant-en-klare bodem lijkt me voor een bruidstaart niet de meest ideale keus.... (en dan zeg ik het voorzichtig ;))

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag