1

Onderwerp: Kapsel 35 x35

Ik wil voor een bruidstaart een vierkant kapsel van 35 x35 gaan bakken. Heeft iemand hier ervaring mee? Wordt dit wel gaar? En hoeveel mix en eieren zal ik moeten gebruiken? De schema's van b.v. felicitaartjes gaan maar tot 30x30 vierkant.

2

Re: Kapsel 35 x35

Hey Nardy, ik zou even het aantal liter meten en dan bij het schema van felicitaartjes kijken of je een combi kan vinden van twee maten en die dan bij elkaar optellen (tenminste zo doe ik het altijd). Je zou op de bodem een bloemennagel kunnen zetten. En wat ik zelf altijd doe, is daar het buisje van de prinsessenrok opzetten. SUCCES!!!!

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

3

Karin, bedankt voor je reaktie. Ik heb wel zo'n heatingcore dacht die dan maar te gebruiken. Ik ga zo'n bakrand gebruiken en vind het daar zo lastig de inhoud van te bepalen, kan er geen water indoen :think:

4

Heb even op google gezocht om inhoud te berekenen, is volgens mij dan 8,5 liter.
Kom dan op meer dan een kilo mix en 17 eieren, jeetje mina!!!!!!

5

Dat geloof ik best, dat je zoveel mix en eieren nodig hebt. Dit weekend weer de 30 x 30 gemaakt en dan ben ik met (uit mijn hoofd) 800 mix en 12 eieren net tot aan de rand gekomen (en ik kom er eigenlijk liever boven uit). Dat wordt een paar keer mixen voor je...... Ik had dit keer geen heating core gebruikt, maar ga dat volgende keer voor de 30x30 al gebruiken, dus voor 35x35 zou ik het zeker adviseren. In mijn geval was het middenstukje te hard (bij de vorige keer niet het geval, dus het zal niet altijd zo zijn, maar om risico te voorkomen.....).

Groet, Jolanda

6

En hoeveel personen moet je dan berekenen?