1

Onderwerp: vraag over marmerkleur

hallo,

ik heb een vraagje. Voor een vriendin ga ik een taart maken met 'water' kleur als bekleding en nou zat ik zelf te denken aan een simpele bekleding van marsepijn maar dan blauw-wit marmer (blauw overheersend) omdat ik daar hele leuke taarten van heb gezien. maar nou is mijn vraag: wat is de beste manier om die blauw marmer kleur te krijgen? ik heb al wel levensmiddel kleurstof (vloeibaar).

ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden.

groetjes van Marleen

Groetjes van Marleen

2 Laatst bewerkt door saskiahuisman (15-07-2008 19:42)

Re: vraag over marmerkleur

hoi,

Als je blauw gebruikt, moet je je marsepein of fondant niet helemaal door en door kneden.
Als je de kleur erdoor mengt, krijg je vanzelf na enige tijd een marmerachtige kleur. Als je daarna verder zou kneden, krijg je een egale blauwe kleur. Dat moet jij dus nu niet doen!

3

saskiahuisman schreef:

hoi,

Als je blauw gebruikt, moet je je marsepein of fondant niet helemaal door en door kneden.
Als je de kleur erdoor mengt, krijg je vanzelf na enige tijd een marmerachtige kleur. Als je daarna verder zou kneden, krijg je een egale blauwe kleur. Dat moet jij dus nu niet doen!

moet de marspein nog drogen of kan je (ondanks dat je de kleur niet door en door gemengd hebt) de marsepein meteen gebruiken?

Groetjes van Marleen

4

Gekleurde marsepein kun je gelijk gebruiken, ik weet alleen niet welke vloeibare kleurstof je hebt? Want marsepein kleur je beter met gel of pasta, omdat het anders erg plakkerig wordt. Veel poedersuiker toevoegen wil mogelijk wel helpen.

Ik marmer zelf trouwens nooit met pure kleurstof, maar met doorgekleurde marsepein in verschillende tinten. Die in repen langs elkaar leggen, beetje doorkneden en dan uitrollen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

hartelijk bedankt voor de tip! ik ga het zeker uitproberen en ik weet zelf ook niet wat voor soort kleurstof het is, ik heb het geleend en het zit volgens mij niet meer in de orginele fles.

Marianne schreef:

Gekleurde marsepein kun je gelijk gebruiken, ik weet alleen niet welke vloeibare kleurstof je hebt? Want marsepein kleur je beter met gel of pasta, omdat het anders erg plakkerig wordt. Veel poedersuiker toevoegen wil mogelijk wel helpen.

Ik marmer zelf trouwens nooit met pure kleurstof, maar met doorgekleurde marsepein in verschillende tinten. Die in repen langs elkaar leggen, beetje doorkneden en dan uitrollen.

Groetjes van Marleen

6

We hebben hier op de site een link naar een filmpje over marmeren, die vind ik zelf erg super. Ik zoek m even voor je op. Ik zet er meteen even een foto bij van een taart die ik zelf heb gemaakt hiermee, dan zie je meteen wat oor effect je hiermee kunt krijgen!

Hier is vast de link:
http://atecousa.net/learn/satin-ice-tut … izing.html

En hier is de foto: (let niet op de zonderlinge decoratie, dat is een lang verhaal ;)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6WHPNJZZ.jpg

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

Jozien schreef:

We hebben hier op de site een link naar een filmpje over marmeren, die vind ik zelf erg super. Ik zoek m even voor je op. Ik zet er meteen even een foto bij van een taart die ik zelf heb gemaakt hiermee, dan zie je meteen wat oor effect je hiermee kunt krijgen!

Hier is vast de link:
http://atecousa.net/learn/satin-ice-tut … izing.html

En hier is de foto: (let niet op de zonderlinge decoratie, dat is een lang verhaal ;)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6WHPNJZZ.jpg

wow! dit is echt super! ik ga dit zeker weten gebruiken! zowel als in het filmpje als op de foto ziet het er echt super vet uit! echt heel erg bedankt!

dit wordt mijn eerste keer bekleden dus ik hoop voor mezelf dat het helemaal goed komt.

Marleen

Groetjes van Marleen

8

Ik heb vandaag met zwart en wit gemarmerd.Is goed gelukt vind ik zelf
Ni vroeg ik me af kan dit ook met 2 kleuren bijv. groen en paars of wordt dat dan bruin?