1

Onderwerp: Gras-tip hoe-wie-wat-waar :D

Argh! Wat een onding! Heb hele middag zitten proberen ( ;) je denkt toch de volhouder wint? ) maar nee het werd maar niks.
Ik heb braaf de icing gemaakt volgende de verpakking van webshop, op laats zelfs zo zacht gemaakt dat ik dacht nu moet het er wel uitkomen.
Maar neehoor mooi niet, elke keer raakt dat spuitmondje verstopt na twee keer spuiten :S dus nu snap ik het niet meer.
Kan ik die mooie gras-cupcakes gewoon niet me icing maken soms? En wat gebruiken jullie dan toch ervoor??, want zit steeds te kwijlen naar die mooie cupcakes maar zelf lukt dus voor geen meter :/ frusterend

Groetjes Eveline

Re: Gras-tip hoe-wie-wat-waar :D

Hoi,

Ik gebruik meestal gewoon fondant en stop het in de knoflookpers. Ik vind dat het prettigste om mee te werken, of marsepein.

3

Ik zat toevallig gisteren in een taartboek te kijken  (Het feesttaartenboek van Ann Nicol) en daar werd ook regelmatig gras gemaakt als decoratie. Zij gebruikte er cocos voor dat ze kleurde met kleurstof. Het is dan wel niet 3D maar het zag er leuk uit. Ook om bv aarde of zand te maken.

Verder gebruik ik ook de knoflook pers (alhoewel ik een beginner ben en nog niet zoveel gemaakt heb) met marsepein. Dat gaat heel goed, alleen vind ik het dan lastig om de stukjes gras opteplakken. De onderkant (van het gras) word dan zo plat gedrukt. Heeft iemand hier toevallig ook een tip voor?

Groetjes

4

Je hebt zo'n gras-spuitmondje? Dan kun je misschien botercreme gebruiken... En over icing: ik maakte altijd royal icing (gewoon met poedersuiker, eiwitpoeder en water), maar als het te dun was liep het uit, en als het te dik was kwam het dus niet uit het spuitmondje. Het probleem was dat ik niet lang genoeg mixte. Door de icing lang te mixen wordt het met eiwit(poeder) luchtig, en dan loopt het niet meer uit, ook al heb je bijvoorbeeld twee lijntjes over elkaar. Toch is het nog dun genoeg om makkelijk door een spuitmondje te kunnen...
Ik hoop dat je hier wat aan hebt! :)

5

marijke schreef:

Je hebt zo'n gras-spuitmondje? Dan kun je misschien botercreme gebruiken... En over icing: ik maakte altijd royal icing (gewoon met poedersuiker, eiwitpoeder en water), maar als het te dun was liep het uit, en als het te dik was kwam het dus niet uit het spuitmondje. Het probleem was dat ik niet lang genoeg mixte. Door de icing lang te mixen wordt het met eiwit(poeder) luchtig, en dan loopt het niet meer uit, ook al heb je bijvoorbeeld twee lijntjes over elkaar. Toch is het nog dun genoeg om makkelijk door een spuitmondje te kunnen...
Ik hoop dat je hier wat aan hebt! :)

Dat is wel een goeie zeg! Ik heb paar sec gedaan, voor dekleur die ik erin had gegooit en ik had geen zin om de poedersuiker te mengen met lepel :D haha.
Zal het zeker eens proberen!
Botercreme ken ik niet eens qua smaak, zal eens opzoeken hoe en wat misschien kan morgen nog snel poging daarmee wagen.

:o marsepein en fondant ben ik beide geen fan van, ik ga binnekort ander merk fondant gebruiken :) dan is knoflookpers goed alternatief!

Dankjullie :)