1

Onderwerp: Hoe doe ik het water van dit puzzelplaatje?

Ik ga een taart maken voor een kindje dat 1 jaar wordt en zijn moeder heeft dit plaatje als wens bij mij neergelegd. Hartstikke leuk en ik vind puzzelen geweldig dus vol goede moed aan de slag!
Ik zit alleen een beetje met het water, heeft iemand een idee hoe ik dat het best kan aanpakken? Het worden dus geen geboetseerde figuren (dat laat ik liever aan degenen over die het wel kunnen :) ) maar een puzzelplaatje.

http://i18.photobucket.com/albums/b126/Roos88_1981/Cartoons__002834_-1.jpg

2

Re: Hoe doe ik het water van dit puzzelplaatje?

Jeetej heftig puzzeltje hoor! Maar wel gaaf! Ga je beetje 3d puzzelen?
Anders zou ik de bubbels toch een beetje boetseren. Dus bolletjes maken!
Het is natuurlijk zo'n bekende scene uit de film da tdie bellen er wel in moete natuurlijk ;)
Of was da tniet nodig?

3

Dit is dus een prachtig plaatje om op ouwel te laten printen, om te puzzelen lijkt het mij een verschrikking...

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...

4

Je kunt botercreme blauw kleuren en dat als water gebruiken??
Heeft de kleine ook nog wat te smeren ;)

taartige groetjes, Elma en Danielle
www.taartencompany.nl

5

Of gewoon blauw fondant en dan met zilver de belletjes schilderen (als je dat hebt..)? Succes met kiezen! ;)

6

Op ouwel printen was ook mijn eerste gedachte. Hier zit ook diepte in he, dat bos erachter :s.

Maar over het water (want dat vroeg je uiteindelijk): ik zou kleine bolletjes onder het water leggen en dan de bovenlaag eromheen "vouwen" zodat je relief krijgt. Dan met icing en spuitmondje 1 of 2 kleine kringeltjes maken om het watereffect te maken.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Dat is een goed idee Carin, ik denk dat ik het zo maar ga doen. En tja, die diepte, ik ben daar niet zo vreselijk goed in, maar ik ga het maar proberen. Ik heb meer dan genoeg tijd voor dit projectje, en ik vind het plaatje zo leuk, dat ik de uitdaging gewoon heb aangenomen.
Op ouwel printen vind ik niet zo leuk, dan doe ik voor mijn gevoel niets zelf.

8

Catherine heeft zo'n taartjes is gemaakt en ik dit hieronder, ik had fondant bolletjes gemaakt en daarover blauwe ganache gedaan, vond het effect wel ok

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DKPL64BP.jpg

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

9

Maar werkt dat ook bij een plat, dus niet geboetseerd, plaatje? Aangezien de figuurtjes dan dus niet 3d in het water zitten?

10

Piping gel is ook erg leuk om water mee te maken. Maakt het water wel super echt. Daar dan bolletjes?

11

Sorry, ik had te snel gelezen, maar dit zou ook moeten werken met een puzzelplaatje

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

12

Roos88 schreef:

Maar werkt dat ook bij een plat, dus niet geboetseerd, plaatje? Aangezien de figuurtjes dan dus niet 3d in het water zitten?

Ik zou deze puzzel wel 3D maken, dus een beetje "geboeteerd puzzelen"

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

13

mmmm, moeilijk, als je het echt plat wil houden, zou ik geloof ik kiezen voor en plat stuk blauwe marsepein, iets dikker uitgerold. met een wat groter spuitmondje dan de helft dopen in wat witte of lichtblauwe kleurstof en dan de bellen aanzetten met glanspoeder ofzo. :)
Caren haar idee vind ik ook erg goed, maar dan krijg je bij een plat plaatje ineens 3D, weet niet of dat raar over komt?
Proberen dus maar. :D
Het blauw doe je eerst gewoon los, gaat er iets mis, probeer je de volgende manier. :D

14

ik weet dat dit een oud topic is maar ik ben zo benieuwd naar het eindresultaat....

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl