1

Onderwerp: 3-D 'beer' bakvorm

Hoi Hoi,

Ik heb laatst een 3-D 'beer' bakblik gekocht met de bedoeling om er taarten mee te gaan maken.
Ik kreeg te horen dat je er eigenlijk geen taart mee kan maken maar wel een gevulde cake. Klopt dit en zo ja wie weet een lekker recept voor een gevulde cake?
Ik hoor jullie weer.
Gr.
Ariane-Ria

Re: 3-D 'beer' bakvorm

Hoi,

Ik denk dat als je bij bakken & vullen kijkt, je al een heel eind komt....!

3

Hoi,

Bedoel je dat deze vraag eerder gesteld is? Zo ja, kun je me dan zeggen waar?

Gr.
Ariane-Ria

4

heb je de grote of de kleine gekocht ??? Ik vind ze nl. ook heeel leuk en de kleine staat op mijn verlanglijstje. Ik zou zeggen : gewoon proberen ! Als het mislukt met de biscuit, dan maak je toch gewoon cakeballetjes njamnjam.

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

5

Ik heb zelf een bob de bouwer bakvorm,
en daar maak ik m'n appeltaart altijd in voor de kids!

maar dat is wel van siliconen, weet niet of dat wat uitmaakt...

maar door je cakebeslag kan je natuurlijk ook smaakjes doen,
zoals citroenrasp e.d.

Succes ermee!

6

Ik heb de grote bakblik en ze zeggen als je de biscuit maakt en gaat vullen, dan wordt het misvormd. Wat bedoel je met cakeballetjes?

7

Je moet het goed invetten, met vloeibare boter doe ik het tegenwoordig,
en dan daarna met bloem bestrooien, zodat het droog wordt,
dan laat je vorm makkelijk los..

even 5 min. laten afkoelen, dan een andere bakplaat of snijplank erbovenop leggen, eventueel een velletj bakpapier ertussen, dan in 1x omdraaien en even laten rusten,
en als het goed is laat het vanzelf los!

Hoop dat het je lukt, zou leuk zijn!!

De cakeballetjes worden hier op het forum vaak gemaakt als er een biscuit is mislukt, het recept is van Lonnes en staat tussen de ingezonden recepten!

8

Ik maak meestal een sappige cake in deze vorm. Als je de warmte verdeler gebruikt kan het gat vullen met slagroom of een andere vulling. Als je de taart laat afkoelen, maak em eerst los aan de ene kant, leg bakvorm weer terug en draai em om en maak de andere kant los. Laat de cake in de vorm rusten en draai em af en toe. Pas op dat je em niet recht op zet voordat de cake helemaal is afgekoeld anders zakt hoofd in.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

9

Ik het er gewoon biscuit in gedaan.
maar ik heb hem niet gevuld maar wel afgewerkt met botercreme(me to you beer) en dan op een taart gezet.

10

Ooh oppassen dus met het hoofdje haha,
maar wat is warmte verdeler dan want ik wil het heeeeel graag vullen?

Gr Ria

11 Laatst bewerkt door jojade (12-07-2008 23:03)

die zit erbij .dat is dat ding wat je in z'n kont stopt haha
die heb ik ook gevuld toen hij er in zat daar kan je dan het gat later mee opvullen

12

als hij 'mislukt', dan kan je de gebakken biscuit verkruimelen en vermengen met botercr

13

dat klopt die cakeballetjes ga ik inderdaad proberen lijkt me lekker ik ga de biscuit blauw maken want mijn zoontje is jarig.
MAAAR IK HEB GEEN ENKELE WARMTE VERDELER MEEGEKREGEN!!!!!!!!
DIE GAT IS GEWOON OPEN !!!!!
WAT MOET IK NOU DOEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

14

dan doe je een ijzeren pen(sateprikker van ijzer) erin.Die verdeeld dan de warmte binnenin

15

Volgens de Wiltonwebsite hoort er bij de grote (24cm hoog) een heating core, bij de kleine (12cm hoog) zit er geen bij.

16

Nou, ik het gemeten en is idd 24 cm maar heb de warmteverdeler niet meegekregen.
Ik vraag me dus af wanneer ik de metalen sateprikker gebruik hoe ik de cake dan moet vullen?

Gr. Ria

17

Ik kan je helaas niet helpen, misschien moet je eens kontakt opnemen met de winkel of webshop waar je hem vandaag hebt ? Misschien kunnen ze hem naleveren ?

18

ariane schreef:

Nou, ik het gemeten en is idd 24 cm maar heb de warmteverdeler niet meegekregen.
Ik vraag me dus af wanneer ik de metalen sateprikker gebruik hoe ik de cake dan moet vullen?

Gr. Ria

die hang je in je beslag in de vorm.
je kan de beer doorsnijden en er jam tussendoen of iets anders .niet te dik want anders is hij uit model