Onderwerp: Zondagse koffie
Op zondag wordt er bij mijn schoonouders na kerktijd altijd koffie geschonken voor het hele gezin. Wie wil komen, is welkom. Omdat wij met vakantie zijn geweest, hebben we deze week gevraagd of iedereen bij ons koffie wilde komen drinken. En dat wilden ze dus reden voor 2 taartjes!
Voor de eerste keer: biscuit gevuld met bokkenpootjesroom en overgoten met pure-chocolade-ganache. Er was nog wat ganache over. Dit heb ik laten opstijven in de koelkast en er vervolgens balletjes van gerold en deze door cacao gerold. Het resultaat: (volgens mijn schoonvader) fantastische truffels waarvan ik er eentje als decoratie op de taart heb gelegd (samen met de geroosterde amandeltjes die over waren van de aardbeientaart)!
Biscuit gevuld met aardbeien, slagroom en banketbakkersroompudding:
Ik vroeg me overigens wel af hoe je het voor elkaar kunt krijgen om te voorkomen dat je precies ziet waar de vullinglagen bij de ganachetaart zitten... bij mij zie je duidelijk waar dat is. Tips heel welkom!
De koffie is inmiddels op... de taarten bijna (met 12 mensen - waaronder 3 kinderen) toch een prestatie!