1

Onderwerp: meringue over cakeje????

Wat denken jullie???

Ik heb kleine bolletjes gebakken om wuppies van te maken. Nou wil ik graag meringue eroverheen doen zodat het fluffy lijkt maar wel wat hard word.

Ik heb een pak gepasteuriseerd eiwit staan dus veiligheid is het probleem niet. Ik kan alleen niet de al gebakken cakejes n

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

2

Re: meringue over cakeje????

HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLO?????????? Is er helemaal niemand die

3

Ik weet het echt niet! Maar reageer maar omdat je je dan niet zo alleen voelt ;)

4

Hahaha....mijn reactie heb je ook, maar dan ook niet meer dan dat...

Succes!

5

ik denk effe onder de grillllll.......

eventjes bij blijven dus, net zoals een toetje wat je met rood fruit in de oven doet en waar dan een laagej geklopt eiwit over zit (over het toetje dan, niet over de oven)!

Groet Corinne

6

eiwitschuim moet lang op een lagere temperatuur 'garen', zou je de vormpjes waar je ze in gemaakt hebt om kunnen draaien en dan befluffyen en dat er later af halen en met icing op je bolletje kunnen doen? Ik denk alleen maar mee hoor.

lekker duurt het langst!

7

He gelukkig!!! Dank dames....voel me een stuk minder alleen hihihihi

Volgens mij zegt Corinne wat ik bedoel....maar helemaal snappen doet ik het nog niet.....

En het befluffyen ( nieuw woord voor het groene boekje hihi) van de vormpjes z

8

Met een creme brulee brandertje?? Nee, zal niet, daar wordt het niet hard van, alleen mooie bruine randjes, sorry, dit blondje kan je ook niet helpen...

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

9

Ik heb weleens van die andere eiwit gemaakt, die niet in de oven hoeft: die bij Lara op de site staat (met verhitten in de pan). Blijft perfect stijf, heb het over de Appeltaart gesmeerd (recept was weer van Marlies) met rudolphjes erop voor kerst/vriendje jarig ;)

Mijn website: Presentaart

10

mascha schreef:

Ik heb weleens van die andere eiwit gemaakt, die niet in de oven hoeft: die bij Lara op de site staat (met verhitten in de pan). Blijft perfect stijf, heb het over de Appeltaart gesmeerd (recept was weer van Marlies) met rudolphjes erop voor kerst/vriendje jarig ;)

Is dat het recept van meringue schuim??

11

italiaans schuim kan je zo ook gebruiken en gewoon "even" afbranden bovenaan ;)
laat maar iets horen als je geen goed recept vindt.

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

12

Ik weet niet ik heb het nog nooit gedaan,.....maar als je het eiwitschuim nu eerst eens op een bakpapier spuit de grote van je cupcakes dan afbakt in de oven en daarna op je reeds van tevoren gebakken cupcakes zet met een dun laag wat dan ook om het te kleven!!!Ik hoop dat je hier iets aan hebt.........

Vele en lieve groetjes Nicole

13

miekje schreef:
mascha schreef:

Is dat het recept van meringue schuim??

Beetje laat... Maar ja, dat is hem :Y

14

miekje ik bedoelde dat als je de bolletjes omdraait (je dus de bolle kant boven hebt) je misschien haren op die bolletjes kunt doen en dan laten drogen en dan de haren als ze klaar zijn op je bolletjes doen, zoiets dus als nicole zegt. 't is laat ik weet t ook niet meer maar ben heel benieuwd naar je resultaat!

lekker duurt het langst!

15

Ik heb een recept miek!

Ik heb van mijn buurman een bakboek gekregen omdat ik zo lief ben :P
En was dit dus aan het doorbladeren, en wat kom ik tegen....
En aan wie moest ik toen denken?

Nouja het gaat hier dus om taartjes (met kruimeldeeg) En deze zetten ze dus na het bakken, met een dot eiwitschuim nog tien minuten in een warme oven van 180 graden. De taartjes worden zo afgebakken. Maar door de hoge temp wordt het eiwit dus wel bruinig. Tja dat wil je natuurlijk niet denk ik. Of het dan nu af doet aan de cake om het dus iets langer in de oven te doen op een lagere temperatuur? Dat weet ik dus niet. Misschien het eiwit kleuren zodat je het bruine niet zo goed ziet?
Nou ja misschien heb je helemaal niks aan mijn tip, maar denk wel aan je he ;)

16

Dat eiwitschuim wat in de oven moet is wel errug lekker :9 Vooral een aanradertje is citroen-meringetaart, waarbij je dus een lekkere zandtaart-bodem hebt, dan een laag lekkere citroenvulling (beetje gelei-achtig) en dan dat eiwit, even in de oven :9 :9 :9
Nou ja, het gaat lekker zo op de vroege ochtend ;)
Maar die eiwitschuim van Lara/Tartacadabra die je dus moet kloppen en verwarmen (au bain marie) blijft gewoon wit en stevig zonder oven ;) Ook lekker hoor ;) :9