1

Onderwerp: Slagroom

Hallo Dames,

naast het bekleden met Marsepein wil ik eens een ouderwetse slagroomtaart maken
maar nu rest mij alleen nog de vraag welke slagroom daar het best voor te gebruiken is???

Groetjes carola

Veel oefenen baart kunst :)    Groetjes Carola

2

Re: Slagroom

Hoi,
Ik gebruik altijd de pakjes houdbare slagroom van de ALDI met wat klopfix erdoor(2 zakjes per 3 pakjes sl.r.). Dit werkt heel goed.
Ik heb wel eens een taart mee moeten nemen naar Rotterdam (vanuit Zundert). Ik ben toen over Essen(BE) moeten rijden en daarbij een heel stuk over van die "kinderkopjes-kei

3

Hey, bedankt voor vraag en antwoord, want ik moet vandaag ook nog een taart afwerken voor morgen met slagroom en aardbeien. Mijn allereerste taart, voor opa die 65 wordt.

Grzt elly

tip:

sla extra (houdbare)slagroom in. ij mij mislukt slagroom best vaak en is nie handig als je dan naar de winkel moet rennen voor nieuwe!

Groetjes, Mireille

:)

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU

5

Bedankt voor alle tips, ik weet zeker dat het nou wel goed gaat komen :)

@Mariska  alleen nog een vraagje over het spuiten van het slagroom: toch gewoon

spuiten met een zak en een gekarteld spuitmondje???

Groetjes Carola

Veel oefenen baart kunst :)    Groetjes Carola

Ben wel geen marisca maar ja hoor gewoon met een gekarteld mondje.

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

7

Sorry voor het late antwoord (geen tijd meer gehad om te computeren). Maar inderdaad gewoon met een spuitzak met gekarteld mondje. Of glad aansmeren aan de bovenkant en alleen de zijkanten met kartel.

Gr.
Mariska.

8

Hoi,

Is het persee nodig om klopfix te gebruiken? Steeds als ik dit door de slagroom mix, gaat het schilferen en kan ik het weggooien, het mislukt me keer op keer! Ligt het aan mijn manier van mixen (handmixer) of kan het iets anders zijn???

9

Ik gebruik altijd aangevette slagroom. Lekker en blijft mooi stevig. Krijg ook altijd "schiftingen" met klopfix...
Maar de slagroom gebruik ik nu ook ijskoud, dit werkt voor mij ook stukken beter!

10

mok schreef:

Hey, bedankt voor vraag en antwoord, want ik moet vandaag ook nog een taart afwerken voor morgen met slagroom en aardbeien. Mijn allereerste taart, voor opa die 65 wordt.

Grzt elly

Hi,

In Belgi

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!