petrabennes schreef:Mooi kleurtje!
Het scheef worden komt dus door je vulling?
Wat ik doe is mn vulling met een spuitzak tussen de taartdelen. Geen mondje er op, vulling in zak en spuiten maar.
Zo is de vulling overal gelijkmatig verdeeld. Laagje kapsel er netjes op en rechte taart.
Als ik mn taart in lagen snij dan doe ik ook in elk gesneden deel een tandenstoker voor ik de taart delen van elkaar haal.
Als je een laag gevuld heb zet je de delen weer op elkaar met de tandenstokers netjes boven elkaar.
Waar bemoei ik me eigenlijk mee!!!!!
Wendy complimenten voor je boltaartje, hij ziet er erg leuk uit. Vrolijk kleurtje.
Petra > ik ben blij dat je je ermee "bemoeit" want zo leer ik ook nog wat. Ik herken namelijk het probleem van Wendy. De taart is mooi rechtgebakken maar na het vullen en bekleden oogt hij toch wat schevig en bobbelig. Flink smootheren wil nog wel eens helpen, maar dan toch. Je uitleg over de vulling met de spuitzak is heel helder. Ik ga het vanavond meteen proberen. Nog even een vraag, hoe doe ik dat bijvoorbeeld met stukjes fruit of harde stukjes chocolade als laagje ertussen. Dus niet gemengd door de bbc maar los. Heb je daar nog tips voor ?
Dank alvast.
Groeten,
Dionne