1 Laatst bewerkt door wendyk (10-07-2008 08:25)

Onderwerp: boltaartje

Gisteren een taartje gemaakt om mee te nemen naar mijn werk vanmiddag. Moet veel oefenen :)
Mijn taartjes worden nog wel scheef na het vullen.
Gevuld met de aardbeienmousse, afgesmeerd + dijkje met botercreme, en bekleed met fondant.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AXC8H7Y6.jpg

Groetjes WendyK

2

Re: boltaartje

Mooi kleurtje!
Het scheef worden komt dus door je vulling?
Wat ik doe is mn vulling met een spuitzak tussen de taartdelen. Geen mondje er op, vulling in zak en spuiten maar.
Zo is de vulling overal gelijkmatig verdeeld. Laagje kapsel er netjes op en rechte taart.
Als ik mn taart in lagen snij dan doe ik ook in elk gesneden deel een tandenstoker voor ik de taart delen van elkaar haal.
Als je een laag gevuld heb zet je de delen weer op elkaar met de tandenstokers netjes boven elkaar.

Waar bemoei ik me eigenlijk mee!!!!!

3

Nee, juist fijn wat advies! De prikkertjes heb ik gisteren ook geprobeerd, maar hielp niet. Misschien toch de vulling niet gelijkmatig genoeg opgespoten.

Groetjes WendyK

4 Laatst bewerkt door wendyk (10-07-2008 08:50)

sorry 2x

Groetjes WendyK

5

wat een leuk lief taartje :Y
Mooie kleuren ook!

xxx

Wat een mooi vrolijk taartje.

7

Wat een leuk vrolijk taartje.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

8

Altijd leuk zo'n bolleke met dotjes en bloemen.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

9

petrabennes schreef:

Mooi kleurtje!
Het scheef worden komt dus door je vulling?
Wat ik doe is mn vulling met een spuitzak tussen de taartdelen. Geen mondje er op, vulling in zak en spuiten maar.
Zo is de vulling overal gelijkmatig verdeeld. Laagje kapsel er netjes op en rechte taart.
Als ik mn taart in lagen snij dan doe ik ook in elk gesneden deel een tandenstoker voor ik de taart delen van elkaar haal.
Als je een laag gevuld heb zet je de delen weer op elkaar met de tandenstokers netjes boven elkaar.

Waar bemoei ik me eigenlijk mee!!!!!

Wendy complimenten voor je boltaartje, hij ziet er erg leuk uit. Vrolijk kleurtje.

Petra > ik ben blij dat je je ermee "bemoeit"  want zo leer ik ook nog wat. Ik herken namelijk het probleem van Wendy. De taart is mooi rechtgebakken maar na het vullen en bekleden oogt hij toch wat schevig en bobbelig. Flink smootheren wil nog wel eens helpen, maar dan toch. Je uitleg over de vulling met de spuitzak is heel helder. Ik ga het vanavond meteen proberen. Nog even een vraag, hoe doe ik dat bijvoorbeeld met stukjes fruit of harde stukjes chocolade als laagje ertussen. Dus niet gemengd door de bbc maar los. Heb je daar nog tips voor ?

Dank alvast.

Groeten,

Dionne

10

leuk kleurtje hoor

11

Een hele leuke en lekkere boltaart!

Ik had ook bij mijn eerste bolle taart dat hij scheef ging staan. Bij mij kwam het door de aardbeienbavarois die iets te dun was. En ook ik werk met de prikkertjes bij een bolle taart. De tip om de vulling te spuiten vind ik ok een goeie hoor!! Ga ik ook een proberen.

12

Lief bolletje...

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

13

toch ziet dit bolletje er op de foto wel strak uit! En gezellig

lekker duurt het langst!

14

Op de foto ziet het er strak en mooi uit :) Dus de scheefheid is niet te zien ;)

15

Wat een vrolijk bolletje!

16

Wat een leuk boltaartje!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

17

Lekker vrolijk! Mooi kleurtje ook. En op de foto zie ik niks scheefs...

18

heel mooi gedaan!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

19

Mooi strak

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

20

leuk gedaan, ik vind dat ene pareltje ook erg lief erop!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.