1

Onderwerp: hoe is de smaak

van de regalice fondant van de webshop? En weet iemand ook hoe de smaak is van pettinice fondant. Ik ben namelijk aan het twijfelen welke van de 2 ik zal nemen. En kan ik ook decoreren met allebei?

2

Re: hoe is de smaak

Mmm dat is heel moeilijk, qua smaak vind ik dus eigenlijk geen enkele fondant lekker behalve ballina maar dat kan ik niet mee werken ;)
RegalIce smaakt redelijk vind ik zelf maar ruikt heel sterk bij het openen en met mijn gevoelige neus daarna dus ook nog :-( Andere vinden dit minder en dat het wegtrekt als je de taart bekleedt.
PettinIce, de smaak is iets minder en het droogt iets op op je taart, sommige mensen vinden dat niks (zo'n gevoel van door iets hard heensnijden), het ruikt wel heel neutraal overigens, ik vind overigens de emmers beter dan de 1 kilo verpakking (daar zit weer een toevoeging bij).

Je kunt met allebei goed decoreren overigens hoor! Voor een strik vind ik RegalIce vrij breekbaar trouwens.

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Ik kan me alleen maar aansluiten bij Lara, maar ik vind de PettinIce wel lekker smaken.
RegalIce vind ik ook erg stinken echt een azijnlucht, 1 keer gekocht en daarna niet meer.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

4

qua smaak vindt ik pettinice lekkerder, regalice heeft een beetje een chemisch luchtje?? ballina is superlekker

5

Ik had toen ik begon met taarten maken ,RegalIce gekocht en bij de volgende bestelling ook eens andere soorten besteld zoals PettinIce en Ballina.Ik moet zeggen dat ik RegalIce erg vies vindt ruiken maar ook minder lekker vind smaken.Ook verwerkt het wat moeilijker vindt ik(helaas moest ik eerst 3 kilo opmaken).Pettinice ruikt lekker en smaakt ook erg lekker en daarbij blijft het heerlijk soepel.Ballina heb ik nog niet mee gewerkt.Die ligt nog in de kast op een taart te wachten :lol:

Groetjes Angelique

6

RegalIce vind ik ook niet zo lekker, Ballina weet ik niet.
Icecraft sugarpaste vind ik superlekker, maar niet prettig werken.
Ik gebruik de Pettinice van Bakels; smaakt lekker en werkt fijn. Maar alleen uit een emmer, die Pettinicefondant uit de kiloverpakkingen smaakt heel erg vies chemisch.... vind ik.

7

Ik gebruik altijd Regalice. Als je het pas uit het pak hebt ruikt het idd zurig, maar eenmaal op de taart is het vrij neutraal. Pettinice vind ik te zoet/overheersend. Bovendien vind ik dat Pettinice snel uitdroogt als je ermee werkt.

8

ballina is lekker vind ik. en het is lekker zacht om mee te werken, alleen wordt het te zacht als je het een tijd in je handen kneed om bijvoorbeeld te kleuren.
het is wel mooi wit, dus lekker gebruiken voor witte taarten of plaatjes.
maar kleuren gaat wel prima hoor, het brokkelt niet zo als marsepein.

9

Lara M. schreef:

Mmm dat is heel moeilijk, qua smaak vind ik dus eigenlijk geen enkele fondant lekker behalve ballina maar dat kan ik niet mee werken ;)
RegalIce smaakt redelijk vind ik zelf maar ruikt heel sterk bij het openen en met mijn gevoelige neus daarna dus ook nog :-( Andere vinden dit minder en dat het wegtrekt als je de taart bekleedt.
PettinIce, de smaak is iets minder en het droogt iets op op je taart, sommige mensen vinden dat niks (zo'n gevoel van door iets hard heensnijden), het ruikt wel heel neutraal overigens, ik vind overigens de emmers beter dan de 1 kilo verpakking (daar zit weer een toevoeging bij).

Je kunt met allebei goed decoreren overigens hoor! Voor een strik vind ik RegalIce vrij breekbaar trouwens.

Hier ben ik het ook wel mee eens, behalve dan dat ik RegalIce echt goor vind (pardon, maar heb er geen ander woord voor) en ook nog smerig en vies ;)
PettinIce vind ik zo uit het vuistje ;) niets maar op een taart wel heel prima te doen :D

Mijn website: Presentaart

10

Ik vind Regalice ook echt niet lekker, en ik vind dat het snel scheurt en droog wordt. Ook als je het er heel mooi op krijgt, dan zitten er een uur later opeens scheurtjes in. Ik heb laatst de sugarpaste van icecraft gekocht. die is heel lekker, maar werkt vreselijk! Plakt overal aan vast, kreeg het in het begin niet eens uitgerold omdat het zo plakte. Het werkt trouwens beter als je er een heel klein beetje tylose door doet, en kleurstof werkt ook. Met ballina en pettinice heb ik geen ervaring. Ik heb meestal marsepein.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me