1

Onderwerp: welke icing spuitset voor een beginner?

Hoihoi,

ik ben al meerdere keren in de w(h)ebshop gaan snuffelen maar ik twijfel steeds weer welke set ik zal bestellen.
Ik vroeg me ook af welke spuitzak jullie voorkeur heeft? Wegwerp of duurzame of nog andere soorten.
Ik heb zo'n aluminium spuitbuis maar als het laatste eruit moet komen dan wordt het een geklieder omdat het er aan alle kanten uitkomt waar je het los stukje op  moet draaien met een nieuw spuitmondje erin. Ik wil daarom een fatsoenlijke set aanschaffen.
Ik weet alleen niet de welke.

Grtz Elly

2

Re: welke icing spuitset voor een beginner?

Ik denk dat het er een beetje aan ligt wat je ermee wilt gaan doen.
Icing of botercreme spuiten en op koekjes, taart of cakejes. Wil je gaan voor fijn werk of wat grover? (Raar woord, grover... of is het groffer? Nee staat ook voor geen meter. :S )

3

Ik wil alles leren, maar de basistechnieken zijn toch het eerste waar ik mee moet beginnen. Momenteel zou ik voor icing gaan op koekjes en cupcakes en dan het fijnere werk zeg maar.

Is dat wat voor een beginner?

grzt elly

Ik zou niet de plastic icingset aanschaffen, ik heb hem zelf maar zou deze niet meer aanschaffen, ik gebruik hem veel vaker dan dat ik bedacht had en zit nu dus met mondjes die ze alleen van wilton hebben en daar dus ook zakken, adaptor enz voor gekocht.

En de metale set van wilton is gewoon veel steviger. Ik zou nu voor de grootste set gaan, maar als beginner gewoon een paar basis mondje en een adaptor (of 2).
Voor de slapere icing is een wegwerpzak goed, maar voor het stevigere werk ga ik toch voor de echte zakken.

5

Volgens mij heeft de webshop een starterset voor rond de 18 euro met 5 spuitmondjes, wat kleurstoffen en een spuitzak en koppelstuk. Die is mij prima bevallen als startset. Verder heb ik wel bij de groothandel van die plastic snoepzakken gekocht, en die gebruik ik als spuitzak voor eigenlijk alles. Ik knip er een stukje vanaf zodat mijn koppelstuk erop past en vervolgens kan ik alle spuitmondjes erop schroeven. En na gebruik gooi ik de zak gewoon weg. Ik vind dat persoonlijk veel praktischer dan zo'n zak die je elke keer af moet wassen...maar ik ben dan ook een beetje lui....;)

Groetjes, Tessa

6

ok; dan ga ik voor de startersset en die puntsnoepzakjes heb ik ook, maar die gebruik ik momenteel voor tijdelijke tattoo's te zetten.

Grtz elly